Apple Byte #7: Siri is een overbodige functie.

QuintenQuinten    Moderator
December 2015 aangepast in Apple bytes
Na 4 jaar is Siri nog altijd een tool die niet veel wordt gebruikt. Het is gemakkelijk zelf snel iets op te zoeken, dan 30 pogingen te moeten ondernemen om het juiste te vinden. Laat in de poll weten hoe jij er over denkt en laat een reactie achter waarom jij er zo over denkt.

Reacties

  • Niet om het een of het ander, maar je vraagstelling is behoorlijk suggestief en niet onderbouwd met bronnen. Hoe weet je dat Siri niet veel gebruikt wordt? Heb je hier zelf onderzoek naar gedaan? Iemand anders? Of gebruik je het zelf gewoon niet veel, en denk je dat daarom de rest van de iPhone-bezitters het ook niet veel gebruikt? Je duwt mensen in een bepaalde richting door de stelling "Siri is een overbodige functie" te hanteren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Deze stelling is inderdaad suggestief gesteld. Het idee hierachter is dat je even nadenkt, ook bij de eerdere vraagstellingen. Vaak zijn het vragen die komen uit de media, vaak ook niet (zoals deze). Onderzoek doe ik er niet naar, maar ook het doel om hieruit een conclusie te trekken is er niet. Het doel is even na te denken en eventueel je mening te delen via een poll of een reactie op een vraag in Apple Bytes.

    Zelf gebruik ik Siri veel, maar niet op al mijn Apple-toestellen en enkel in bepaalde omstandigheden. Velen in mijn omgeving gebruiken deze functie dan ook weer totaal niet, ze kennen het niet, ze vertrouwen het niet of het niet nuttig vinden. Het idee om op de Apple TV Siri als een hoofdfunctie in te stellen is dan weer een poging Apple om meer gebruikers Siri te laten zien als een handige assistent. Cortana als Google Now en anderen zullen ook in deze situatie zitten.
  • Siri is leuk met carplay!
  • Ik gebruik siri heel veel om mijn Hue lampen en andere homekit apparaten te besturen
Log In of Registreer om te reageren.