Grote bestanden versturen lukt niet meer.

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
In yosemite kon ik via de mail grote bestanden versturen echter in El Capitan lukt dit niet meer wat doe ik mis.
krijg steeds onderstaande boodschap.
Het document 'My Old Friend_ Celebrating George Duke (2014)' kan niet worden geopend. Het bestand heeft niet de juiste structuur.
Dit heb ik bij boeken of bij cd's ik ben een beetje laat maar ik merk het nu pas.
ra ra wat doe ik mis.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Met wat bedoel je grote bestanden sturen? AirDrop, Mail, WeTransfer, Dropbox, ...?
  • Ja gewoon via de mail ik verstuurde wel een een cd via de mail naar een vriend en dat ging altijd prima. Of die vrien nou Apple of Windows had ging altijd goed.
    Doe ik nu het zelde krijg ik steeds deze melding
  • QuintenQuinten    Moderator
    Vreemd, deze melding is precies voor het ontvangen van e-mails met bestanden en deze te openen. Gebruiken jullie beiden een iCloud e-mail-adres. Kan je het volgende eens uitvoeren, misschien helpt dit wel: Postbus ▸ Bouw opnieuw op.
  • heb ik gedaan maar zonder resultaat als ik de cd via mail verstuur staat er ook 327,7 mb met de titel mail maakt als afzender meteen icloud adres dat is als van ouds, druk ik op verzenden,dan blijft hij een tijdje staan als uitgaand en komt dan bij mijn andere email
    binnen en begint de bijlage binnen te halen. Echter wil ik hem openen dan krijg ik dat bericht Het document 'The Album' kan niet worden geopend. Het bestand heeft niet de juiste structuur Mogelijk is het bestand beschadigd of incompleet of heeft het een onverwachte structuur. En dit had ik voor heen nooit hoop dat je een oplossing kan vindek
  • ja dit stond reeds allemaal aangevinkt.
    zal ik een een cd naar jullie sturen kijken wat jullie ontvangen.
    vroeger namelijk nooit problemen hier mee gehad alleen sinds de update in reageer namelijk wat laat om dat ik net uit het ziekenhuis kom vandaar
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat mag je altijd proberen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb het bestand ontvangen en inderdaad het bestand heeft precies geen omgeving (ontbrekende extensie). iTunes kon er niet mee omgaan maar VLC deed dat wel. resultaat, het speelde allemaal af. Ik raad je aan om in de toekomst eerst je album te comprimeren naar een zip of dergelijke bestand en deze dan te versturen.
  • Ja dat zal dan wel moeten maar het blijft vreemd dat het 2 maanden geleden gewoon al jaren werkte en dit is sinds de update.
    Als jij het op de zelfde manier doet als ik lukt het dan bij jou wel of heb je het zelfde probleem als ik
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb even een map en een zip van diezelfde map gestuurd. Het versturen is alvast geen probleem
  • ja ontvangen de 1e map heb ik het zelfde probleem en krijg ik de zelfde foutmelding,

    de 2e map afgepeeld via VLC en dat ging goed. Dus wat nu precies het probleen is weet ik niet, we gaan verder zoeken.
    brdankt frank
Log In of Registreer om te reageren.