Clean install mislukt

Ik heb een 11 maanden oude iMac 27" 5K 16 Gb met fusion drive.
Eerst heb ik een opstart USB stick gemaakt met OS X El Capitan zoals voorgeschreven op Appletips.nl. Daarna ben ik begonnen met de installatie. Tijdens de installatie werd eerst mijn originele hdd, genaamd Macintosh HD, geformatteerd. Daarna start de installatie. Op een bepaald moment vraagt het systeem waar in El Capitan wil installeren. Echter krijg ik enkel de keuze tussen mijn installatie usb stick en mijn externe hdd (voor backups). Dus niet op mijn originele Macintosh HD. Als ik via schijfhulpprogramma's kijk, heb je normaal de volgende structuur: fusion en er onder staat Macintosh HD. Maar deze is verdwenen! Er staat enkel fusion. Volgens mij is de Macintosh HD verdwenen/verwijderd?
Wat moet ik nu doen? Ik ben een leek en radeloos.
Kan iemand mij helpen om weer volop te genieten van mijn iMac?

Reacties

  • KorKor
    November 2015 aangepast
    Het probleem zit hem in de Fusion drive, een slimme manier van Apple om een SSD en normale harddisk te combineren. Dit combineren gebeurt mbv. software. Dit zorgt ervoor dat je niet zomaar een clean install kunt doen door de Mac HD te formatteren.

    Ik heb zelf geen ervaring met een Fusion drive. Op de Apple forums vond ik dit:
    https://discussions.apple.com/thread/7255973?start=0&tstart=0

    Wel vrij technisch vrees ik. Gezien de leeftijd van de machine heb je nog recht op Apple Care, misschien kun je het bij Apple proberen. Als je in de buurt van een Apple Store woont, dan kunnen ze je daar misschien wel helpen.
  • Aan Kor,
    Bedankt voor de hulp. Ik heb dit uitgeprobeerd en de hardeschijf is weer zichtbaar. Wat een opluchting.
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het opgelost is.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.