Synchronisatie via iTunes

November 2015 aangepast in iTunes- en App Store
Ik heb altijd de Synchronisatie van mijn iphone gedaan via iCloud , maar dan neemt hij die oude mappen niet mee, kan het kwaad als ik de iphone nu koppel via usb, en alles laat Synchroniseren, ik heb gehoord dat hij dan sommige contacten , of andere zaken dubbel zet, of hoe moet ik juist te werk gaan, want ik maak nu altijd een reserve kopij op mijn iphone, maar wat als daar wat mee fout gaat, dan heb ik waarschijnlijk geen kopij op mijn Imac staan, graag uw hulp

Reacties

  • contacten en agenda gaan normaal sowieso via iCloud

    automatische reservekopie via iPhone - iCloud: je kan dit zeker en best behouden

    handmatige synchronisatie of een reservekopie via iTunes. Hierbij kan je stap voor stap instellen wat je wil synchroniseren.
  • Als ik dat via usb doe , zet hij dan niet alles dubbel
  • neen, normaal niet.

    Ik sync met iTunes zowel via wifi als via usb.

    via usb gaat het zelfs vlugger en m.i. soms beter/veiliger.

    De wifi synchronisatie doe ik voor vlugge sync of beperkt aantal items. (afgespeelde nummers, enkele nieuwe nummers, etc...)

    Als je echt ingrijpende zaken wil syncen of veel nummers, films, apps is syncen via usb m.i. aan te raden (batterij + snelheid) ... Hoe langer de sync duurt, hoe meer gevaar voor interferentie?!

    ik zet wel automatische downloads af ... en verkies om zelf te beslissen of welk toestel wat wordt geplaatst.
  • Ok bedankt
Log In of Registreer om te reageren.