Nieuwe contactpersonen slaan op iPhone op klasgenoot?

November 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Hallo,

Ik ben ten einde raad. Eerst een korte uitleg.

Een klasgenote van mij heeft, net als ik, een iphone. We hebben voor een project een gezamenlijk outlook mailadres. Sinds een aantal dagen krijgt zij, wanneer ik een contactpersoon in mijn telefoonboek opsla, deze ook in haar telefoonboek. Wanneer ik bij mijn instellingen van het mailaccount de synchronisatie met 'contacten' uitzet (het groene balkje), dan blijven bij haar mijn nieuwe contacten gewoon in haar telefoonboek staan. Wanneer zij bij het gedeelde e-mailadres het balkje contacten uit zet, dan verdwijnen bij haar mijn contacten uit haar telefoonboek.

Hebben jullie enig idee hoe het komt dat mijn telefoon ineens mijn telefoonboek met haar iphone synchroniseert?

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Kelly Peters

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral, Outlook bied een dienst om documenten met accounts te delen en te bewerken. Google en Apple zijn daar iets beteren in met hun Cloud systemen, maar soit.

    Alle contacten die op een toestel komen, worden op alle andere gesynced. Zet je in jouw geval die contacten uit in Outlook, wat heel verstandig is en correct, blijft dit contact nog altijd online bewaard, en zichtbaar op alle andere toestellen.

    Je kan in Instellingen > Mail, Contacten, Agenda bij contacten het Standaardaccount veranderen naar bijvoorbeeld iCloud. Zodat als je een nieuw contact aanmaakt deze direct in iCloud komt en niet meer in Outlook.

    Voor je klasgenote. moet je eens vragen of zij een account had op haar gsm waarbij ze haar contacten synchroniseerde (ook zij doet het zelfde) maar zorgt er ook voor dat haar contacten in iCloud staan en niet in Outlook.

    PS: verwijder dat Outlook adres uit je iPhone instellingen, je moet waarschijnlijk enkel in de Outlook apps zelf zijn. Je dient daarvoor niet het account standaard op je gsm te plaatsen. Maar misschien heb je die wel nodig voor andere diensten, dan behoud je het wel en dan zet je enkel deze dienst op je iPhone aan.
Log In of Registreer om te reageren.