Synchronisatie iPod werkt niet goed?

November 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Hallo allemaal,

Ik struin al weken internet af, maar ik kan geen oplossing vinden voor het volgende. Als ik mijn iPod aansluit op iTunes zou de synchronisatie moeten starten (aangevinkt). Meestentijds gebeurt dat niet omdat iTunes dan aangeeft dat hij 'wacht tot wijzigingen zijn toegepast'. Ik heb al van alles geprobeerd: een uur gewacht, een dag, enkele dagen, zelfs een week. Maar er gebeurde niets.

Maar soms start de synchronisatie wel en dan lopen er vlotjes nummers naar mijn iPod.

En vervolgens start er een synchronisatie waarmee hij alles wat ik op de iPod heb staan leegmaakt en enkele nummers terug zet.

Ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken. Opnieuw opstarten - al tientallen keren gedaan - heeft geen effect. Loskoppelen en weer aankoppelen evenmin. De systeemsoftware is van zowel iTunes (Mac) als van de iPod actueel.

Wellicht herkent u wat van deze klachten. Ik hoop dat u mij verder kunt helpen. Bij voorbaat dank.

Met een hartelijke groet,
Cees Lommers

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Breng je wijzigingen aan als je de iPod hebt net aangesloten? Of laat je hem eerst synchroniseren + hij moet op zijn startscherm staan.

    Mogelijke Oplossing:
    1. Op de iPod ga naar Instellingen > Algemeen > Opslag en iCloud-gebruik > Beheer opslag (bij opslag, niet iCloud) > Muziek en verwijder alle muziek.
    2. Zorg dat de iPhone nog niet is aangesloten, en houd de sluimer- en homeknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.

    3. Op je computer in iTunes ga je naar iTunes > Voorkeuren > Apparaten en vink uit: Voorkom automatische synchronisatie van iPod ...,
    4. Sluit de iPhone aan en kies in iTunes Handmatig muziek beheren op iPod (of zoiets).
    5. Selecteer nu in de zijbalk de iPod en klik op het kleine pijltje naast de naam om de onderdelen open te klappen en ga naar Muziek, selecteer alles en kies verwijder (dit verwijderd enkel op de iPhone, kan goed zijn dat dit al leeg is door stap 1. Wacht tot dit klaar is.
    6. Koppel de iPhone los en herstart terug net als stap 2. En voer terug stap 4 uit.
    7. kijk terug naar de muziek op de iPod via iTunes en daar zullen nu grijze nummers staan deze belemmeren de Synchronisatie. Verwijder deze van je algemeen bibliotheek.
    8. Controleer nu terug de iPod door stap 1 tot 5 uit te voeren.
    9. Als alles goed is verlopen kan je terug normaal synchroniseren en kan je de oude muziek terug op de iPod plaatsen.
Log In of Registreer om te reageren.