"Over deze Mac" werkt niet meer?

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
"Over deze Mac" doet het niet meer onder het appeltje..
Iemand een idee hoe ik dat terug aan het werk krijg ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2015 aangepast
    Heb je al herstart? En staat deze grijs?

    De oplossing: Controleer of /Applications/Utilities/System Information.app nog in deze map staat, zo niet moet je OS X herinstalleren door Comando en R in te houden bij een herstart. Zit het programma wel nog in de juiste map dan kan je nog in Schijfhulpprogramma de schijfbevoegdheden herstellen en de computer herstarten, dit zou het nog kunnen verhelpen.
  • Ik heb herstart en de tekst onder het appeltje staat netjes in het zwart, niet grijs.
    Ik ga mijn schijfbevoegdheden even herstellen.
  • Schijfbevoegdheden herstellen heeft niet opgebracht....
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan dien je best OS X best te herstellen.
  • Kan je "herstellen " zonder te herinstalleren ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan enkel de schijven laten controleren in schijfhulpprogramma. Deze bekijkt of er geen schijfrechten foutief zijn. Bij een herinstallatie (herstel) van OS X word enkel OS X opnieuw geïnstalleerd en blijft de bestanden op de schijf ongemoeid (opstart met comando en R - OS X opnieuw installeren)
  • Inderdaad opgelost. herinstallatie (herstelling ?) zei dat het een uur en tien minuten zou duren. Na twee uur kwam ik terug en was hij terug opgestart, na wachtwoord was de start "moeilijk" maar hij kwam er doorheen. Nu alles ok. Geen instellingen weg.

    Draadje mag toe.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.