Lacie CloudBox werkt niet onder El Capitan

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe iMac met El Capitan en daarbij meteen een Lacie CloudBox 3TB aangeschaft. Op mijn Windows PC kan ik verbinding maken met de CloudBox, op mijn MacBook met OS X Yosemite ook, maar op de iMac met El Capitan niet. Hij ziet de Lacie CloudBox wel maar als je wilt verbinden geeft hij aan "Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met der server ' LaCie-CloudBox'. De server bestaatniet of is momenteel niet beschikbaar. Controleer de servernaam of het IP=adres van de server, controleer de netwerkverbinding en probeer het vervolgens opnieuw.

Heeft iemand een idee?

Reacties

  • Klopt, heb ik ook last van, van ieder ander apparaat(iOS) is de cloudbox benaderbaar maar niet vanaf mijn iMac. iemand enig idee of daaraan gewerkt word?
  • KorKor
    November 2015 aangepast
    Zo te zien hebben meer mensen met El Capitan problemen:
    https://discussions.apple.com/thread/7289479?start=0&tstart=0

    Misschien helpt het als je in de Finder bij Ga en dan Verbind met server
    in het vakje server adres ingeeft:
    afp://lacie-cloudbox.local

  • Even een tijdje uitgetest, maar LaCie Network Assistant werkt wel, klein programmaatje erop, maar dan kan je alle verbindingen gewoon in en zien.
  • Ik gebruik ook een 3Tb CloudBox ism El Capitan zonder problemen, wel heb ik de LaCie Network Assistant draaien.

    Los daarvan is die CloudBox een ontzettend traag ding dat eigenlijk weinig met de cloud van doen heeft…
  • March 2016 aangepast
    Ik heb hetzelfde euvel Melding server niet te vinden bla bla bla
    En niet alleen op mijn Macbook/ El Capitan.. maar ook via de AV Ryan Mediaplager...
    Om simpel van te worden... elke keer handmatig verbinden en dan pas na 3 minuten te zien op de AC Ryan.
    Volgens mij is dit een CloudBox issue en niet el capitan

    En trouwens dat zoemen van de cloudbox.. om gek van te worden :#
  • Heel veel spijt over de aankoop van de LaCie CloudBox: supertraag en lawaaierig. :-(
    Nu krijg ik dezelfde fout als anderen na installatie El Capitan.
    Op zoek naar de LaCie Network Assistant dan maar...
Log In of Registreer om te reageren.