Probleem met mail accounts

November 2015 aangepast in Algemeen
Ik kreeg onlangs via outlook de mededeling dat ik mijn wachtwoord moest veranderen, dat heb ik gedaan maar nu kan ik niet meer inloggen via mijn mailprogramma op de MAC. Ik kan wel inloggen via www.outlook.com(of hotmail) met mijn nieuwe wachtwoord. Ik dacht ik los dat op door mijn mailaccount te verwijderen en dan opnieuw in te stellen. Ik heb hem verwijderd maar wanneer ik via mijn andere mailaccounts probeer om mail te versturen krijg ik steeds de vraag het wachtwoord voor dat oude mailadres in te voeren en dat werkt niet (wachtwoord is ongeldig).
Dus probeer ik mijn mailadres weer in te voeren maar zodra ik op + klik om een nieuw mailadres aan te maken krijg ik niet een veld met mailadres aanmaken en dan MAAK AAN maar naam staat al ingevoerd en dan moet ik mailadres invoeren en wachtwoord en dan staat er LOG IN maar dat wil dus niet. Draait mijn oude mailadres nog op de achtergrond misschien? Ik ben al dagen bezig maar kom er niet meer uit. Misschien is er hier iemand die me kan helpen dat mailadres heb ik nl nodig voor mijn werk daar komen 100 mails per dag op binnen. Ik kan ze wel behandelen via hotmail.com maar ik zou hem graag weer in mijn mac mail hebben staan

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Maak je gebruik van twee-staps verificatie van Outlook? Dit zou wel eens de boosdoener zijn. http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/two-step-verification-faq
    Heb je al geprobeerd het account van de mac te verwijderen terug opnieuw toe te voegen?
  • Ja op 2 staps verificatie en heb ook al geprobeerd het account te verwijderen. Het account is niet meer te zien in de acoounts maar wanneer ik met 1 van de andere mailadressen probeer een mail te versturen dan krijg ik steeds de vraag om van het oude account het wachtwoord in te voeren. En toevoegen van een nieuw account wil niet, ik krijg nl dan nadat ik op + heb geklikt een veld met:
    Voeg een mail account toe
    geef om te beginnen de volgende informatie op:
    Naam: (en daar begint het al, de naam staat al ingevoerd, deze kan ik verwijderen en een nieuwe invoeren maar dan het volgende..)
    Emailadres: geen probleem met invoeren
    Wachtwoord: geen probleem met invoeren
    dan staan er 3 blokjes: Annuleer, Vorige en Log in Dus nergens MAAK AAN
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik denk dat je verkeerd verstond. De functie twee-staps verificatie moet je deactiveren op je account, je hoeft daarvoor je gehele account niet te verwijderen.
    En inderdaad Mail of Systeemvoorkeuren is niet een programma om een Outlook account op aan te maken.

    Maak je gebruik van Office op je computer, dan heb je zeker het programma Outlook op je computer staan, dat is het mail programma van Microsoft, deze kan je tijdelijk gaan gebruiken tot het probleem met OS X Mail is opgelost.
  • Ik zal de 2 staps verificatie weer uitzetten, ik heb het account verwijderd van mijn imac maar zou hem nu dus graag weer willen toevoegen. Dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb geen idee hoe ik dat nu nog doe, heb in het verleden wel vaker accounts ingevoerd die al bestaan maar het probleem dat hij blijft vragen om het wachtwoord van een account dat niet meer op de mac staat is wel vreemd, daarom denk ik dat er iets is wat hem op de achtergrond nog actief houdt. Heb wel eens iets gelezen over een programma onderdeel wat in bibliotheek staat wat je naar het bureaublad moet zetten, maar ik kan dat niet meer terugvinden
  • QuintenQuinten    Moderator
    Probeer eens via het volgende, het account toe te voegen. https://discussions.apple.com/thread/5723157 Verder denk ik niet dat dit aan Apple zal liggen en dat je Microsoft zelf zult moeten contacteren. Als dit een account is speciaal van je bedrijf, de informatica afdeling dan.
  • Dank je voor je hulp Quinten, het blijft een apple probleem want ik kan gewoon niet een account toevoegen ik heb nog wel meer mailadressen maar ik kan helemaal niks toevoegen.
    Heb een bestand bijgevoegd misschien dat het zo duidelijker is, dit is het invoer veld wat ik krijg na account toevoegen en dan kies ik andere mailaccount en dan krijg ik onderstaande
  • QuintenQuinten    Moderator
    Die velden ken ik inderdaad. Het is wel een vreemd probleem, op het web zijn er enkel verbindingsproblemen bij Outlook en OS X in verband met SMTP servers terug te vinden, en niet dat van jou.
Log In of Registreer om te reageren.