Foto's zijn nog maar 70k

Hoi mensen,
Ik heb een iMac 21 inch met 2,4 GHz Intel Core 2 Duo met 4GB 667MHz DDR2 SDram uit 2007. Sinds een paar weken heb ik dat mijn foto's nog maar de grote van ongeveer 70 tot 90 Kb hebben. Soms kan iPhoto de beteffende foto niet vinden. Ik heb mijn bibliotheek al diverse keren hersteld, opnieuw opgebouwd enz. Het totalen bestand van de iPhoto bibliotheek is 12 GB dus er moeten ergens foto's staan die groter dan 1 of 2 MB zijn. Het gekke is dat op al mijn externe harde schijven deze foto's ook zijn beschadigd. Hoe krijg ik de foto's weer in originelen staat terug.

Bedankt, Geert.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De map waar alle foto's zouden moeten instaan is terug te vinden op volgende locatie:
    iPhoto 10 en hoger:
    ~/Pictures/iPhoto Library.photolibrary/Masters/
    Hierin vind je de originelen, verdeeld in mappen volgens datum.
  • Hoi Quinten,
    De versie van iPhoto die ik heb is 9.5.1 en is 35,5 GB. Ik heb al gekeken bij de masters maar daar staan wat alleen de jaren 2014 en 2015 en dan nog maar de helft. De jaren 2007 tot 2014 zijn bij masters niet te vinden. Ook heb ik gekeken bij de rest van de mappen maar nergens zijn de foto's te vinden. Gelukkig heb ik nog wat op externe schijven staan maar daar is de helft ook al +/-70KB geworden en de andere helft wel rond de 1 a 2 MB
    Geert.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Voor iPhoto 9 is het pad /Pictures/iPhoto Library/Masters/ maar dat zal je niet gehinderd hebben. Heb je hiervan geen Time Machine kopie staan? Dit zou een reddingsmiddel zijn, maar verder weet ik geen oplossing. Die 70KB is enkel de informatie (meta-data) over de foto's.
Log In of Registreer om te reageren.