Steeds opnieuw inloggen in Safari

October 2015 aangepast in Algemeen
Als ik op jullie forum ( of op andere ) inlog onthoudt safari mijn gegevens maar 2 a 3 dagen, daarna moet ik terug mijn gebruikersnaam en paswoord opnieuw ingeven.Kan dat op één of andere manier ingesteld worden dat mijn inleggegevens onthouden worden in safari?
Met vriendelijke dank

Reacties

  • Ik krijg na het opstarten de melding dat OS X wil sleutelhanger "lokale onderdelen" gebruiken. Alle invoer van het wachtwoord wordt als onjuist aangemerkt. Na annulering is ook geen nieuwe sleutelhanger aan te maken. Bij controle van het de sleutelhangerconfiguratie komt de melding dat het inlogsleutelhanger niet is gevonden, want bestand of directory bestaat niet. Ook ontgrendelen via sleutelhangertoegang helpt niet. Wie heeft een suggestie om dit probleem op te lossen. Ik kan redelijk normaal werken maar krijg nagenoeg alle opties van systeemvoorkeuten blijven vragen om het wachtwoord van sleutelhanger "lokale onderdelen".
  • Via Instellingen-iCloud Sleutelhanger activeren. Is hier speciaal voor bedoeld.
  • ????
    Sleutelhanger staat hier altijd geactiveerd.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het kan te maken hebben met je cookies, open Safari - menubalk - voorkeuren - privacy - schakel op zijn minst 'alleen van websites die in bezoek' in. Eventueel kun je ze ook allemaal verwijderen, zodat ze weer opnieuw worden toegevoegd.
  • Ik heb exact hetzelfde probleem; ik denk dat Apple veel te ver is doorgeschoten bij het beveiligen van de computer, want ik kan mail en Safari niet meer openen en hij blijft maar vragen om sleutelhangerwachtwoord en zegt bij elk wachtwoord dat het onjuist is
  • Wesley, Dat is lastig als Safari niet meer wil opstarten zoals bij mij.
    El Capitan is veel te ver gegaan in de beveiliging.
    Ik heb geen wachtwoord voor sleutelhanger, maar daar blijft hij wel om vragen.
    Alle denkbare wachtwoorden zijn 'fout' zegt ie
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb geen wachtwoord voor sleutelhanger, maar daar blijft hij wel om vragen.
    Het wachtwoord van de sleutelhanger is in principe het admin wachtwoord van de Mac.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • @Wesley:
    Ook dit toegepast, helaas de derde dag terug alles moeten ingeven.
    Voorlopig nog geen oplossing dus.
Log In of Registreer om te reageren.