Notities versus Evernote versus.....

Ik wil mijn administratie (nota's, polissen, gebruiksaanwijzingen etc.) digitaliseren. Afgezien van een logische opslag in mappen is onder andere de zoekfunctie essentieel. Natuurlijk dient met ODS te worden gescand, maar daarnaast moet in alle mappen tegelijk kunnen worden gezocht. Bij Notities valt me op dat weliswaar die mogelijk wordt geboden, echter werkt dit niet naar behoren. Een zoekopdracht over alle mappen heen levert niet het gewenste resultaat. Evernote schijnt hier meer geschikt voor te zijn. Kortom, mijn vraag, zijn er gebruikers met ervaringen met één van deze programma's met betrekking tot archivering, zijn er wellicht tips of trucs, internetsites met info of anderzijds? Alvast bedankt voor de reacties.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Heb geen ervaring met Evernote. Voor een "paperless office" gebruik ik EagleFiler.

    http://c-command.com/eaglefiler

  • Bedankt Timosha. Heb even snel gekeken maar helaas geen uitwisseling met iOS-apparaten (iCloud). Heb hier in mijn vraagstelling ook geen melding van gemaakt, foutje...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Evernote is handig, maar heeft één beperking bij de gratis versie dat je maar een beperkt aantal notities kunt aanmaken uitgedrukt in megabytes. Qua synchronisatie is het niet als bij notities dat het live word geüpdatet. Anderzijds is Evernote wel handig om ingescande documenten in te bewaren.
  • @Quinten, begrijp ik uit je reactie dat opslag van ingescande documenten (PDF) in Notities lastig danwel niet mogelijk is? En deel je mijn mening/ervaring over de zoekfunctionaliteit in Notities?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is lastig inderdaad, maar je krijgt er wel een proefperiode (de lengte van de periode weet ik niet) bij waarbij je de mogelijkheden hebt tot premium en dat is 10GB aan data dat je kan opslaan, wat wel interessant is voor de begin periode waar je de meeste documenten kunt uploaden.
    Btw het is per upload per maand berekend, en niet het totale van alle maande samen.

    De zoek functie is zeer handig (zie foto), het kan helaas niet geüploade pdf bestanden doorzoeken. En je kan verschillende Notitieboeken aanmaken, tags geven en deze ook delen met kennissen. Ook heeft Evernote verschillende andere producten https://evernote.com/intl/nl/products/ zoals Scannable die ik vaak gebruik
  • Bedankt voor de feedback Quinten. Evernote lijkt me vooralsnog het beste prog voor mijn wensen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Veel succes, en hierbij is de discussie gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.