iPhoto (Foto's) twee verschillende programma pagina's

October 2015 aangepast in Algemeen
Als ik op de iMac iPhoto (nu: Foto's) open verschijnt de bijgaande pagina (iPhoto 1). Als ik echter m'n camera aansluit om foto's binnen te halen op diezelfde iMac, verschijnt een geheel andere pagina (iPhoto 2). De mappen/albums zijn gedeeltelijk verschillend, op de ene iCloud, op de andere 'mijn fotostream' etc. Duidelijk niet de bedoeling en bijzonder hinderlijk. Hoe krijg ik dit op orde?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het eerste programma is het programma Foto's, het tweede is iPhoto, die word bij jou nog altijd standaard gestart bij het opstarten van een app. Dit kan je oplossen door het omgekeerde te doen, uitgelegd in dit artikel http://www.appletips.nl/fotos-voor-os-x-niet-automatisch-laten-openen-bij-aansluiten-iphone-ipad-camera-etc/.
  • Dank voor je reactie, maar ik kom er toch nog niet uit. Als ik Foto's open verschijnt het plaatje 'iPhoto 1'. Sluit ik dan met de kabel de camera aan, dan verschijnen direct alle daarin opgeslagen foto's in iPhoto (plaatje 'iPhoto 2'), die ik vervolgens kan selecteren/importeren. Maar dan komen ze niet in Foto's ('iPhoto 1'), zoals ik gisteren schreef. Het schermbeeld bij de instructies kom ik niet tegen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste wat je kan doen is iPhoto verwijderen, hoe je dat doet vind je hier terug: http://www.appletips.nl/os-x-iphoto-verwijderen-of-opnieuw-downloaden/ de bibliotheek moet wel al eens overgeplaatst zijn naar het nieuwe programma foto's
  • Dank voor je reactie, maar ik kom er dan nog niet uit.
  • ... die laatste reactie slaat nergens op. Sorry, want ik heb nog niets kunnen ondernomen op basis van wat je om 16.08 schreef. Ga dat zsm proberen.
  • open de fotolader app op je mac, sluit je camera aan selecteer hem in fotolader.
    nu kun je onderin aangeven wat er moet gebeuren als je de camera (of scanner of telefoon) aansluit, kies hier nu voor Foto's (of wat je maar wilt, je kunt ook "doe niets" kiezen)
    Op deze manier hoef je iPhoto niet te verwijderen, mocht je nog niet zeker weten wat je wilt.
    image
  • Dit is gelukt! Met mijn dank.
    Resteert nog het verschijnsel dat ik bij Foto's Mijn Fotostream als album heb staan en bij iPhoto: Gedeeld > iCloud. Hoe verhuis ik nu iCloud naar Foto's? Of is dat niet nodig?
Log In of Registreer om te reageren.