Sims3 games starten niet meer op in El Capitan

Sinds de update naar El Capitan zijn de Sims3 games met uitbreidingen niet meer te spelen. Niet van de DVD-dics, noch vanaf de digitale versies geregisseerd bij Origin. Tot op heden, op geen enkel forum, noch van de game-ontwikkelaar ( Origin ) is een oplossing voorhanden. Weet iemand raad ? Het opstarten stopt telkens met de melding "No game disc found! Please insect The Sims3"

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je de volgende stappen al eens doorlopen? http://bluebellflora.com/disc-authorization-failure/
  • allemaal doorlopen en de game geüpdatet naar de laatste versie; zie schermafbeelding. Uitgezonderd deze stap: http://bluebellflora.com/how-to-do-a-clean-uninstall-and-reinstall-on-a-mac/ omdat ik volgende term niet begrijp: most recent EP/SP.
  • QuintenQuinten    Moderator
    EP en SP staan voor Expansion Packs en Starter Packs.
  • alvast bedankt voor je reactie ! We proberen een volledige herinstallatie ...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik had zelf nog een versie thuis liggen, en ik had ook problemen het de installatie. Wat bij mij werkte is het programma Origin te installeren. Als je de game ooit hebt geinstalleerd bij EA dan zal deze zeker er tussen staan. Zorg dat je de game hebt verwijderd op je computer (probeer wel nog de bestanden van je voortgang te bewaren, als deze nog van waarde hebben bij u. Na dat het spel van de computer is verwijderd zal je zien dat in Origin onder mijn Games je het spel terug kan installeren. Dit heeft 2 voordelen, je hoeft de schijf niet meer in de computer te plaatsen, en je heb de laatste versie (op fora vond ik dat de laatste update moeite had met installatie). Uitbreidingen heb ik zelf niet maar ik vermoed dat het dan geen probleem meer moet geven.
  • De Sims3 games zijn weer bruikbaar, uitgezonderd "de 4 seizoenen" deze doen het niet.
    Eenmaal deze game geïnstalleerd loopt alles vast en zit er niets anders op dan terug te keren naar de situatie vòòr het installeren van deze uitbreidingsset.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het enige wat ik je kan aanraden, is wachten op een update hiervan of kijken op fora, als andere gebruikers de oplossing gevonden hebben.
Log In of Registreer om te reageren.