Twee vragen IPad en ITunes

October 2015 aangepast in iTunes- en App Store
hallo, op mijn oude IPad heb ik bij toeval een tijdje geleden twee account staat ” 2 e-mail adressen en 2 paswoorden en ik heb op de twee account aankopen gedaan van vele App. Nu ik binnenkort een nieuwe IPad air 2 heb zou ik graag zoveel mogelijk van die aankopen behouden, en ik zal nu maar één van de bestaande accounts meer gebruiken, mijn vraag is…. Kan ik de aankopen van de twee account samenvoegen op die ene account en hoe doe ik dit ?

Vraag 2

vroeger had ik ook een IPod, en die gebruik ik niet meer, op ITunes zie ik 4 apparaten staan als ik ITunes gebruik, waarvan nog 3 actief zijn en mijn vraag is …. Hoe kan ik een toestel “IPod ” verwijderen op ITunes om plaats te maken voor 2 nieuwe toestellen IPhone 6S plus en IPad air 2.

dank bij voorbaat

Lucien Dhaene

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Vraag 1:
    Samenvoegen van de aankopen van meerdere App Store accounts is niet mogelijk.

    Vraag 2:
    In iTunes accounts -> devices kan je apparaten verwijderen. Zie plaatje:


  • Beste Timosha, kunt je vraag 2 over accounts die jij heb toegevoegd in Nederlands vertalen, mijn Engels is slecht.
    Bedankt daarvoor
    Lucien
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Luciend Klik in iTunes op je naam (rechtsboven in de balk) en klik daar op accountinfo, Geef je wachtwoord in. Vervolgens Vind onder de sectie iTunes in de cloud de tekst (blauw) Beheer apparaten. Dan kom je op een pagina met alle apparaten die geassocieerd zijn met jouw iTunes account.
  • beste QUITEN, bedankt voor je antwoord.
    Morgen probeer ik het.

    Lucien
  • beste Quinten, ik heb je raad gevolgd hoe de account te verwijderen van ITunes, daarbij nog een vraag vooraleer ik dit uitvoer.

    1 - Bij Apple ID overzicht zie ik
    COMPUTERAUTORISATIES : 3 computer zijn geautoriseerd om artikelen af te spelen met deze Apple ID ---- trek alle machtigingen in
    vraag als ik daarop duw, ben ik dan alle machtigingen kwijt en zo niet hoe zie ik welke account van IPod te verwijderen.

    Dan zie ik ook
    ITunes in de cloud
    Beheer apparaten : 1 apparaat is met deze Apple ID geassocieerd en kan uw aankopen downloaden van ITunes in de cloud

    ITunes Match : Sla de volledige muziekverzameling op in ICloud en luister waar dan ook vanaf uw IPhone, IPod touch of computer.

    sorry voor het lastig vallen

    Lucien
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2015 aangepast
    Ik heb even de laatste discussie samengevoegd met je vorige.

    1. Je ziet daar met welke computer je ooit bent ingelogd in iTunes. Dat kan handig zijn als je ooit fraude op je iTunes-account vind, zodat je snel alle computers kunt uitloggen (dus momenteel is dit niet belangrijk voor je iPod).
    Een uitleg hierover vind je hier: http://www.appletips.nl/itunes-machtigingen/

    2. Het is bij Beheer apparaten dat je al jouw apparaten kan terug vinden die met je account zijn verbonden, dit zijn iPods/iPad/iPhone/Apple TV. Door op Beheer apparaten te klikken zie je een overzicht van alle apparaten die hiermee zijn verbonden, in jouw geval zal dit een iPod zijn en die kan je dus verwijderen zoals je bovengenoemd vermelde.

    3. iTunes Match heeft hier voorlopig niks mee te maken.
  • Hartelijk dank Quinten

    Lucien
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan deze discussie gesloten worden?
  • Bedankt Quinten voor je informatie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.