Iphone 5 vast in herstelmodus

March 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Hoi, ik ben Longchamp en ben net woonachtig in Curacao. Ik heb hier een lokale simkaart gekocht en deze in mijn 2 jaar oude iPhone 5 gestopt. 1 Maand plezier van gehad en toen begon het gedonder:

Sinds 3 dagen kan de telefoon geen netwerk meer vinden. Soms doet hij het een paar uurtjes weer maar uiteindelijk blijft hij toch echt op "zoeken..." staan. WiFi doet het nog wel. Ik heb van alles geprobeerd:
- Vliegtuigmodus aan / uit.
- Toestel opnieuw opstarten.
- Huidige simkaart in ander toestel (dan doet hij het wel)
- Andere simkaart in mijn toestel (nog steeds "zoeken...")
- Netwerkinstellingen opnieuw ingesteld.

Toen kwam iOS 8.2 uit en heb ik deze geüpdate. Heel even deed hij het weer naar behoren maar al gauw stond de telefoon weer op "zoeken..."

Daarna heb ik geprobeerd om te herstellen. Helaas zorgde de waardeloze internetverbinding hier dat iOS niet snel genoeg gedownload kan worden en sluit iTunes het proces vroegtijdig af.

Hier op Curaçao naar een gecertificeerd Apple service center toegegaan en samen geprobeerd het toestel te herstellen.
Helaas is hij halverwege het proces opgehouden en blijft het toestel nu in herstelmodus staan. De medewerker gaf het toestel terug, melde dat hij stuk was en ik in NL hem maar op moest sturen. (kennelijk krijg ik een nieuwe vanwege een terughaalactie met de sluimerknop, ik denk het niet, maar goed...)

Ik heb nog stille hoop dat er een oplossing is en heb dus de afgelopen 4 uur internet bekeken en wat geprobeerd:

- Aangesloten op iTunes en "Werk Bij" geprobeerd:
Foutmelding: Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van de software voor de iPhone. De netwerkverbinding is verbroken.

- Aangesloten op iTunes en "Herstel iPhone geprobeerd:
Foutmelding: Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van de software voor de iPhone. De netwerkverbinding is verbroken.

- iOS 8.2 GSM gedownload.
Middels alt + "Herstel iPhone" geprobeerd:
Foutmelding: "De iPhone kan niet worden hersteld, omdat het firmwarebestand niet compatibel is" (3x achter elkaar)

- iOS 8.2 CDMA gedownload (voor de zekerheid) dacht toch echt GSM uitvoering te hebben.
Middels alt + "Herstel iPhone" geprobeerd.
Foutmelding 1e keer: "De iPhone kan niet worden hersteld, iPhone niet gevonden"
Foutmelding 2e, 4e, 5e en 6e keer: "De iPhone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan. (3014)
Foutmelding 3e, 7e en 8e keer: "De iPhone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan. (16)"
(Scherm werd wel wit met apple logo en de "laadbalk" kwam tot 2/3... alle 3 de keren)

- iOS 8.1.1 CDMA gedownload.
Middels alt + "Herstel iPhone" geprobeerd:
Foutmelding: "De iPhone kan niet worden hersteld, dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie" (3x achter elkaar)

Hij zit nu dus vast in herstelmodus en komt er in geen mogelijkheid uit.
Volgens mij heb ik nu alles geprobeerd wat ik kan doen dus ben nu radeloos!
Is hier iemand met een idee wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt!

Een nieuwe iPhone kopen met de huidige wisselkoers van Euro naar Dollar / Antilliaanse Gulden, is geen pretje!
Log In of Registreer om te reageren.