iMac blijft hangen tijdens installatie van El Capitan

iMac van 2008 geüpdatet naar El Capitan. Verliep allemaal prima en werkt perfect.

iMac van 2014 geüpdatet naar El Capitan en bleef hangen tijdens installatie. De volgende stappen heb ik uitgevoerd.
Gedownload uit Appstore, Apple Id ingegeven, download wordt geladen, dan geeft hij aan dat hij gaat herstarten, zonnetje gaat draaien.
Ben daarna even weg gegaan, toen ik terugkwam was er alleen een donker scherm met de muisaanwijzer in de linker bovenhoek. De muisaanwijzer kon ik wel over het scherm bewegen, verder gebeurde er niets. Na ca 3,5 uur heb ik de Mac met de aan/uitknop uitgezet, even gewacht en toen weer aangezet. Boing is te horen en het appeltje verschijnt met de voortgangsbalk bijna vol, dan verdwijnt het weer en is alleen een donker scherm met de muisaanwijzer links boven weet te zien.
Wie heeft een oplossing.

Reacties

  • MiaMia
    October 2015 aangepast
    Probleem is opgelost.
    Vermoedelijk blijven hangen omdat een externe dvd-drive aangesloten was. dvd-drive ontkoppeld. Mac uitgezet met aan/uitknop. Opnieuw opgestart in veilige modus, toen ging het installatieproces weer verder. Toen installatie gereed was, opnieuw afgesloten en gewoon opgestart. Alles werkt nu naar behoren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke dat is goed om te horen, dan sluit ik deze discussie af.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.