Mac start niet meer op na installatie El Capitan

2»

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    @Kimkim welke computer heb je precies? En kan je anders een proberen OS X opnieuw te installeren en daarop direct volgend de laatste update?
  • met dank aan GolfCo ;-)
  • Hallo,

    Alle hiervoor genoemde oplossingen met combi toesten indrukken werken echt niet. tenminste als je het probleem hebt dat je alleen een apple teken ziet in het opstartscherm. De enige manier is via cmd + R en aan/uitknop tegelijk indrukken en dan via het recovery scherm je harde schijf Macintosh kopie terugzetten. En toen had je geen kopie. Geen nood, je kan dan kiezen voor herinstallatie os x. Dan draait de Mac weer. Maak dan een kopie van je Macintosh HD. Vervolgens sluit je de pc en via CMD R en aan/uit tegelijk indrukken en opnieuw in recovery scherm de Macintosh schijf van je MAC wissen. Vervolgens terugkeren naar recovery scherm en OS X opnieuw installeren. Na installatie kom je in opstartmenu, hier wordt op een gegeven moment gevraagd of je de backup wil terugzetten. Kies ja. Als je bestanden en programma's instellingen enz. worden kompleet weer teruggezet. Na configuratiescherm doet je MAC het weer als van ouds! Als het onduidelijk is hoor ik het graag!
  • En anders bel je naar apple contact supportcenter 0800-0201581 en daar helpen ze je, met dezelfde stappen zoals ik in vorige bericht aangaf, geheel gratis. Waarom? Omdat het een probleem is van de OS X EL CAPTAIN release van apple. Ongeacht hoe oud je Mac is.
    Succes! Op een update hoef je niet te wachten...want die komt voorlopig niet. Ze hebben maanden nodig om te analyseren wat deze bug op sommige macbooks veroorzaakt.
  • October 2015 aangepast
    Deze deed het hem voor mij

    sudo rm -rf /System/Library/Extensions/EltimaAsync.kext

    Many thx to hart4appletips
  • November 2015 aangepast
    Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn macbook pro, ik heb geprobeerd alle tips uit te voeren maar niks lijkt te werken...

    De OSX opnieuw laten installeren, hij is gekomen tot het downloaden en het opnieuw opstarten is precies voor de helft gelukt. Hij hing weer vast in het zwarte scherm, wel met geluidje.

    De tips met de terminal geprobeerd, maar hij zegt overal "command not found" op. Behoorlijk frustrerend... zelfs sudo alleen herkent hij niet als commando.

    Wat doe ik nou fout?
  • Heb precies hetzelfde als kjansen. Is het jou nu wel gelukt?

    Heb ook alle commando's geprobeerd, ook steeds 'command not found'...

    Ik heb het gevoel dat de Mac nu naar de sloop kan, ik kan het maar niet oplossen. Met Apple zelf ook al uren aan de lijn gezeten. Hij lijkt overleden... :(
  • ik denk dat ik maar zal wachten op een echte update en 'm 's avonds laten insluimeren...
  • timoshatimosha    Moderator
    Als men dit topic volledig leest en men kijkt naar de geboden oplossingen dan is het steeds hetzelfde probleem. Een vernaggelde of niet digitaal ondertekende kernel extensie (kext) van derden.

    Met System Integrity Protection (SIP) kunnen in El Capitan zulke kext niet meer gebruikt worden. Indien men dat toch op eigen risico wil doen kan men SIP uitzetten in Recovery Mode.

    Dit probleem is écht geen bug!
  • Ik heb mijn iMac uit 2007 ook weer nieuw leven in kunnen blazen. Helaas is dit al vaker voorgekomen. Ik heb het met Command R kunnen oplossen. Zijn er mogelijkheden dat dit niet nogmaals voorkomt? Want elke keer moet ik OS X El Capitan weer opnieuw installeren!
Log In of Registreer om te reageren.