Mail geeft na één dag melding "dit bericht is niet gedownload van de server"
Na de update naar ios9 op mijn ipad air heb ik problemen met mijn mail.
Na 1 dag is de mail verdwenen alleen de afzenders en ontvangers blijven in de headers staan, verder is de inhoud weg.
Ik gebruik al jaren een ipad en kon voordien altijd de mail teruglezen van wel een jaar terug.
In de instellingen staat alles goed ingesteld op verwijderen nooit.
Ook heb ik dit account al eens verwijderd en opnieuw ingesteld maar met het zelfde resultaat, wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Na 1 dag is de mail verdwenen alleen de afzenders en ontvangers blijven in de headers staan, verder is de inhoud weg.
Ik gebruik al jaren een ipad en kon voordien altijd de mail teruglezen van wel een jaar terug.
In de instellingen staat alles goed ingesteld op verwijderen nooit.
Ook heb ik dit account al eens verwijderd en opnieuw ingesteld maar met het zelfde resultaat, wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
"Mijn mail" kan van alles en nog wat zijn. Welke mail provider gebruiken jullie? iCloud, Gmail. Yahoo Mail, Hotmail, enz...? Zijn het POP3, IMAP4 of Exchange accounts?
P.s. Had geen probleem bij ios8
Hebben KPN en Telfort geen IMAP4 mail servers?
ik begrijp dat jij veel verder bent dan de gemiddelde mac gebruiker, als je geen ander antwoord hebt dan dat pop3 iets uit de vorige eeuw. Sorry kijk wel verder op het web voor hopelijk een wat meer gericht antwoord.
POP3 is inderdaad nog iets uit de vorige eeuw. En helaas kan ik daarom niet helpen. Het is zo lang geleden dat ik dat protocol nog gebruikt heb. Maar er zijn zeker nog andere forumleden die wel nog recente POP3 ervaring hebben en dus wel kunnen helpen.
Dit heeft helemaal niets te maken met "hoever men als Mac gebruiker is". POP3 is ook in Windows, Linux en Unix een verouderd protocol.
Kan ik ios9 deleten en ios8 terug installeren?
iOS deleten kan niet. Je kan wel een ipsw image van iOS 8.4.1 van het Internet plukken. Dan kan je met iTunes manueel herstellen naar iOS 8.4.1. Backups van iOS 9.0 of 9.0.1 kan je niet terugzetten.
ipsw images kan je hier downloaden:
https://ipsw.me
en je kan alleen nog herstellen naar iOS 8.4.1. Als je dit wil doen wacht je best niet te lang. Apple kan elk ogenblik stoppen met het signeren van iOS 8.4.1
timosha is een van de meest gerespecteerde experts op dit forum.
Na het herstellen van de mailbox via > Mailbox > Rebuild is het grootste deel van de mail weer terug. Ik mis alleen de mail van de afgelopen twee weken, deze staan nog wel op de server maar worden niet binnen gehaald. Als ik een testmail stuur komt deze wel aan en blijft deze ook in de inbox bewaard. Iemand een idee waar het mis gaat en hoe dit te herstellen?
We zijn toch niet allemaal de hele dag bezig met de pc op orde te houden? Ik heb een pc nodig om mee te werken, omdat je in deze tijd niet meer zonder kunt, maar het kan toch niet de bedoeling zijn om niets anders meer te doen?
De basis kan ik zelf, maar ik ben geen expert en het lijkt erop dat je dat tegenwoordig ook bij Apple moet zijn. Had ik ook wel bij Microsoft kunnen blijven, dat is in elk geval goedkoper.
Ik ben ernstig gedupeerd nu, bij Apple kunnen ze ook niet helpen.
Krijg bericht, email niet gedownd van server.
Hoe krijg ik dit terug voor elkaar?
Mvg
Nieuw account aanmaken en imap kiezen inplaats van pop
Kijk even bij appletips: iOS: Mail automatisch verwijderen uitschakelen. Wellicht dat dat helpt?