Conflict bij installatie iOS 9 via iTunes

September 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Via appletips wordt dringend geadviseerd om iOS9 via iTunes te installeren. Dat kan echter alleen via een Mac, niet met een iPad.
Mijn vraag is: zowel de Mac als de Ipad hebben een verschillende eigenaar, ontstaat er dan geen authorisatieconflict?
Als ik bijvoorbeeld foto's van de Mac via iTunes op de iPad overbreng, kan ik die op de Ipad niet bewerken of weggooien.

Graag advies
Hein

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als ik bijvoorbeeld foto's van de Mac via iTunes op de iPad overbreng, kan ik die op de Ipad niet bewerken of weggooien.
    Dat klopt omdat het hier om gesynchroniseerde foto's gaat. iTunes synchroniseert niet de originele foto's maar een kopij aangepast aan de resolutie van de iPad/iPhone. Die foto's staan dan in de directory "iPod Photo Cache" (ja "iPod").

    Het is dus logisch dat die gesynchroniseerde foto's niet aangepast of verwijderd kunnen worden op de iPad. Anders klopt de synchronisatie niet meer. Verwijderen doe je dan weer in iTunes.

  • Wie kan mij helpen ??
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    Topics samengevoegd.

  • Jammer, jammer. Er geen sprake van synchronisatie. De Mac en de Ipad hebben allebei een andere eigenaar en dient ten gevolge een andere cloud. De foto van de Ipad worden niet in de cloud opgeslagen.
    Ook is er geen enkele verdere synchronisatie via de cloud.

    Blijft dus mijn stelling: iOS via de Mac installeren op een 'vreemde' iPad lijdt tot een niet werkende iPad.
  • timoshatimosha    Moderator
    Blijft dus mijn stelling: iOS via de Mac installeren op een 'vreemde' iPad lijdt tot een niet werkende iPad.
    Die stelling klopt niet! iOS installeren met iTunes leidt nooit tot een niet werkende iPad. Zolang je die "vreemde" iPad maar niet gaat synchroniseren of backups terugzetten van een andere iPad/iPhone.

    Zodra de installatie/update/herstel van iOS gedaan is koppel je de iPad los van de Mac. Dan configureer je de iPad met de gegevens van de eigenaar.


  • ga ik proberen, dank voor je reactie

    Hein
  • Het werkt, vlekkeloze installatie en geen problemen met apps.
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof!

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.