Office 2016 geïnstalleerd, en nu werken mijn IMAP en of POP3 mail accounts niet meer in Outlook

September 2015 aangepast in OS X 10.9 of eerder
Na een update naar office 2016 doen mijn mijn mail accounts het niet meer. ook mijn iCloud account werkt niet. krijg bij mijn iCloud account steeds de melding dat mijn instellingen niet juist zijn. De mail app van apple werkt wel naar behoren met mij accounts. De enige mail account die nog wel werkt is ******@live.nl

Is in Outlook op de mac ook een tweestap verificatie noodzakelijk? of is dit onzin.
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je ook de laatste versie van Office 2016 for Mac geïnstalleerd? Dat is versie 15.14 In de vorige versies van Outlook 2016 ware er wel wat probleempjes.
  • ik heb versie 15.14 geïnstalleerd.
  • Ik heb ook heel lang zitten zoeken.
    De oplossing bleek simpel.
    Tweesteps verificatie is inderdaad nodig. Vraag die op voor 'Outlook', vul de code in en het werkt.
  • RKR, dit ga ik uitproberen.
    Ik heb ook al tweestaps verificatie voor de iPhone en iPad voor de Outlook app en dat werkt.
    Bedankt alvast voor de tip, als het is gelukt laat ik het je op deze site weten.
  • iCloud.com werkt weer na dat ik de tweestap verificatie heb uitgevoerd, maar mijn email adres glindonline.nl krijg ik niet werkend in outlook op mijn mac.
    vind ik dat niet zo'n probleem want deze wordt binnen nu een twee weken toch beëindigd.
    daar doe ik dus niets meer mee.
    Nogmaals bedankt voor de tip RKR.
    groet,
    Ronald
Log In of Registreer om te reageren.