Foto's verwijderen van toestel, maar niet uit iCloud?

September 2015 aangepast in iCloud
Ik heb verschillende apparaten (iphone 5S, Iphone 4 en Ipad), mijn Iphone 4 heeft een heel beperkte opslagcapaciteit en is bijna vol. Ik kan er al geen foto's meer mee maken. Ik wil dus het meerendeel van de foto's op dit apparaat verwijderen. Maar als ik dat doe, verdwijnen deze foto's ook uit Icloud en dus van mijn overige apparaten. Dat wil ik helemaal niet. Hoe kan ik foto's van mijn Iphone 4 verwijderen en ze toch in Icloud laten staan?
PS: ik heb extra een duur Icloud abonnement genomen, om veel foto's in de Cloud te kunnen zetten. Ik ging ervan uit dat ze dan niet het geheugen van mijn Iphone's belasten. Is dat een verkeerde gedachte?

Reacties

  • JMRJMR
    September 2015 aangepast
    De foto's van je iPhone en iPad(iOS) kan je via 'mijn fotostream' of 'import' naar de gewenste albums slepen op een Mac(OsX) in Foto's, en daarna probleemloos verwijderen van je device.

    Dit werkt dus blijkbaar niet draadloos van iOS(iPhone) naar iOS(iPad), ik krijg de melding, synchroniseren via iTunes!(zelfde Apple ID en Wifi netwerk)
  • Is het echt niet mogelijk om foto's in ICloud te bewaren zonder dat deze op je ipad en iPhone blijven staan.
Log In of Registreer om te reageren.