iPhoto probleem na uitsplitsen fotobibliotheek

Mijn schijf van 1 TB op mijn iMac was volgeraakt door m.n. een iPhoto bibliotheek van 770GB. Ik heb met behulp van het programma iPhoto Library Manager deze bibliotheek uitgesplitst in 3 kleinere. Eerst alles van 2015 in een nieuwe bibliotheek ingelezen, daarna idem met alles van 2014. Daar ben ik 2 weken mee zoet geweest omdat het kopiëren van gebeurtenissen zeer tijdrovend was. Regelmatig gecontroleerd of alles nog opende etc.
Ik heb 2 externe schijven aangesloten (1 van 1TB en 1 van 3 TB) waarop ik de diverse iPhoto bibliotheken heb gebackupped.
Tot vandaag ging alles goed. Ik heb vandaag als laatste één van de bibliotheken van de iMac schijf naar de externe schijf gekopieerd en tijdens dat proces is tot 3 keer toe mijn iMac vastgelopen, scherm wordt verduisterd en melding in tig talen dat de computer afgesloten moet worden.
Toen heb ik het maar opgegeven. Maar tot mijn grote schrik zie ik nu bij eender welke iPhoto bibliotheek die ik open dat de gebeurtenissen nog wel netjes hun thumbnails tonen maar bij dubbelklik hierop om een volledige schermweergave te krijgen verschijnt de foto in een flits gevolgd door een zwart scherm! HELP! Ik kan nergens op internet vinden hoe ik dit moet oplossen. Ik ben radeloos, HELP!

Reacties

  • Even voor de goede orde: ik heb natuurlijk al een aantal keren geprobeerd (dmv CMD en Option ingedrukt te houden bij de start van iPhoto) de foto bibliothe(e)k(en) te herstellen,zonder resultaat !
Log In of Registreer om te reageren.