Restore netwerkinstellingen op iMac?

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hoe kan ik op de imac mijn netwerk-instellingen terugzetten vanaf de time-capsule?
Groet Talpa

Reacties

  • Daar is geen standaard methode voor.
    De bestanden zijn wel aanwezig in je time machine backup, maar verspreid over diverse bestanden, die moeilijk te doorgronden zijn.
    Ik denk dat het vaak beter en eenvoudiger is om het terug te zetten door de netwerkinstelling toe te voegen dan om uit backup te restore.

    Als je toch wil restore: Let op dat wijzigingen na laatste backup verloren kunnen gaan als je deze bestanden per stuk terugzet. (en gezien het om netwerk instellingen gaat direct herstarten na bestanden terugzetten!)

    Bestanden van belang zijn:
    -Netwerken instellingen (in /Library/Preferences/SystemConfiguration/ zijn er de files preferences.plist, com.apple.airport.preferences.plist en NetworkInterfaces.plist) maar die zijn moeilijk te doorgronden)
    -wachtwoorden (in Keychain Access, login (~/Library/Keychains), system (/Library/Keychains) en/of iCloud (folder met UUID naast login.keychain in (~/Library/Keychains)) Als je geluk hebt is het wachtwoord nog wel bewaard in de keychain (je moet dat specifiek weggooien denk ik), maar logt de mac niet automatisch aan de wifi.
  • Bedankt voor de reactie. Gezien je omschrijving kies ik maar voor het toevoegen, en niet voor restore.
    Groet Talpa.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zetten we er maar een slotje op. ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.