Apple ID delen?

Hallo allemaal,
Ik heb de volgende vraag?
Ik heb een ipad 3 en mijn vrouw krijgt binnenkort een IPhone 5 nu wil ik het zelfde apple ID gebruiken wat ik op de IPad gebruik en dat kan heb ik begrepen.
Maar wat ik niet wil is dat als bv mijn vrouw foto's neemt met de IPhone deze ook naar de ipad gaan en andersom en zo ook met andere gegevens.
Is het dan bv beter om voor de IPhone een nieuw apple ID te nemen.
Ik heb verder geen apple computer of apple book.

Reacties

  • Ik zou aanraden om elk een eigen appleID te nemen (bij aanschaf van een apple device mag je ook een @icloud.com email adres krijgen).
    Je hebt zo elk 5 Gb opslag voor backup en foto's, en kan eigen adreslijsten synchroniseren enzo.
    En vervolgens family sharing aanzetten om gekochte software te delen.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hier boven door @mjs genoemde oplossing is inderdaad correct, Als je toch kiest voor één account, omdat je op een voor jou gecontroleerde manier wilt omgaan met data van de beide toestellen kan je bij het gebruik van één iCloud voor 2 toestellen kiezen om via Instellingen > iCloud > Foto's > Mijn foto stream uit te schakelen. Tegenwoordig werken iCloud-abonomenten zo goed met elkaar dat je zoals de hierboven genoemde Family sharing kunt gebruiken. Ook kan je dan bepaalde foto albums delen met elkaar.

    Tip: Als je kiest voor één account moet je goed opletten met het instellen van iMessage en Facetime, het kan zijn dat je wilt de iPhone bellen maar enkel de iPad zal gaan rinkelen en omgekeerd. Ook berichten die worden geopend op toestel A kunnen worden op toestel B gemarkeerd worden als gelezen, als deze functies niet goed op voorhand werden ingesteld.
  • Bedankt voor de reacties allemaal
    Ik mijn vordeel er mee doen.
  • Ps ik ga mijn voordeel er mee doen, zo nou staat het correct geschreven.
Log In of Registreer om te reageren.