Fotobewerkingsprogramma koppelen met Foto's in OS X Yosemite?

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

ik heb een vraag: Wie van jullie weet hoe je in de nieuwe Foto's een extern foto bewerkingsprogramma kan koppelen?
Ik kom er niet uit met google, apple help etc.

Het probleem zit erin dat ik nu een complete workaround moet doen, voordat ik mijn foto's die in de fotostream van "Foto's" staan kan openen in mijn fotoprogramma's. Voorheen kon je altijd een extern programma koppelen, maar ik kan deze optie nu niet vinden in de instellingen.

Wie kan mij helpen??

overige informatie:
MacBook Pro met Retina scherm
iOS X Yosemite

Alvast bedankt! Vriendelijke groet, Marielle

Reacties

  • Dat kan helaas nog niet (tot zover ik weet) in het nieuwe Fotos. In iPhoto kan het inderdaad wel.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Dit is inderdaad nog niet mogelijk, je zoet eigenlijk een soort van work-around zoals bij Aperture wel mogelijk is? Voorbeeld: http://www.appletips.nl/fotos-voor-os-x-voeg-toe-aan-aperture/
  • Oke, spijtig dat deze functionaliteit er 'nog' niet in zit. Ik heb al verschillende workarounds, maar vind dat inefficiënt werken, dan hopen op een snelle oplossing. Bedankt in ieder geval!
  • timoshatimosha    Moderator
    @MarielleM_82

    Als het over Fotostream foto's gaat kan je nog altijd iPhoto gebruiken. iPhoto is met de komst van de Foto's app niet verdampt of op een andere manier verdwenen. iPhoto werkt nog even goed als voorheen, zelfs in OS X 10.11
Log In of Registreer om te reageren.