Berichten beantwoorden met audio/tekst werkt niet op de Apple Watch

August 2015 aangepast in Apple Watch
Ik heb een Apple Watch waar ik twee problemen mee heb.
1. Beantwoorden van berichten/imessage.
2. Tijdens een bericht maken heb ik geen keuze om tekst of gesproken bericht te kiezen.

1. Wanneer ik een bericht ontvang op mijn Apple Watch kan ik hem alleen lezen en sluiten. Als ik dan vervolgens de berichten app open op de apple watch staan er geen berichten. Hoe kan ik dit oplossen?

2. Je kan kiezen of je tekst of gesproken bericht wil versturen. Bij mij komt er geen keuze en wordt het gewoon als tekst neergezet ondanks het gebruik van het microfoon icoontje. Instellingen staan op Tekst of gesproken bericht. Wat dus een keuze zou moeten weergeven.(wat je hieronder op de foto ziet krijg ik dus niet)
image


Heeft iemand voor deze twee een oplossing?
Bij voorbaat dank

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    1. Om de berichten te zien ga je op de iPhone naar de Watch app (uiteraard), vervolgens naar Berichten en kies je voor Match iPhone.
    2. Hiervoor blijf je op dezelfde pagina daar kan je kiezen bij Audioberichten voor Tekst of audio.

    Dit zou beide problemen moeten oplossen, al ben ik niet 100% zeker dat de eerste vraag correct zal beantwoord zijn, maar er zijn niet veel andere opties.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Naast Match je iPhone kun je ook bij Apple Watch App ▸ Mijn Watch ▸ Berichten ook kiezen voor aangepast, misschien dat dit dan wel werkt. Ik zelf heb 'aangepast' omdat ik op de Apple Watch meldingen wil herhalen. Mocht het dan nog niet werken, dan moet je bij Mijn Watch ▸ Berichtgeving ▸ Berichten controleren of deze daadwerkelijk aanstaan..

    Audioberichten moet inderdaad op tekst of audio staan of 1 naar keuze.
Log In of Registreer om te reageren.