MacBook valt uit na inloggen, gebeurt niet bij gastgebruiker

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik op mijn normale account op mijn Macbook Air wil inloggen, laadt hij eerst het grijze scherm met het ronddraaiende dingetje eronder. Ook verschijnt er een laadbalkje, maar die komt steeds maar tot ongeveer 10%. Daarna verdwijnt het balkje en valt de laptop uit. Als ik inlog op het gastaccount gebeurt er niks en kan ik de laptop gewoon gebruiken. Toch zou ik graag willen inloggen op mijn normale account, omdat ik met het gastaccount niks kan. Als ik iets probeer op te slaan zegt de laptop dat dat niet kan omdat de schijf vol is. Misschien heeft dit ook iets te maken met dat ik niet in mijn normale account kan? Iemand ervaring hiermee of tips wat ik kan proberen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2016 aangepast
    Opstarten met de Shift ⇧ toets ingedrukt en in het programma schijfhulp programma eens een check doen van je harde schijf (schijfbevoegdheden controleren en herstellen). In dat programma kan je ook controleren of je harde schijf vol is. Maar dat zal het niet zijn vermoed ik want een gastaccount kan normaal niks bewaren, enkel opslaan via usb.

    Andere toetsen combinaties kunnen ook interessant zijn: opstarten met de shift toets
    http://www.appletips.nl/handige-os-x-opstart-tips/
  • August 2015 aangepast
    Als ik opstart terwijl ik de Alt toets ingedrukt houd krijg ik alleen een optie welk wifi-netwerk ik wil gebruiken. Met de shift-toets werkt ook niet. Ik zou niet weten welke andere combinatie tijdens het opstarten ik zou kunnen gebruiken.. Help? =(
  • Beste Liefsllja,
    Ik heb precies het zelfde probleem.

    Heb jij dit al op kunnen lossen? Verder is er niks over te vinden op het internet wat ik raar vind.

    Mvg,
    xmotionsx ;)
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2016 aangepast
    Sorry het moest Shift zijn. mijn excusses. Zie hier meer over in dit artikel. https://www.appletips.nl/problemen-met-je-mac-en-os-x-oplossen/ (ik heb het ook aangepast in mijn eerdere reactie). Verder nog kan je de herstelmodus activeren en osx opnieuw installeren (comando ⌘ + R)
Log In of Registreer om te reageren.