Automatische kopie van mail naar mijzelf?

June 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik wil automatisch een kopie van email naar mijzelf zenden zodat ik deze berichten ook op de ipad krijg. Kan dit met mijn macbook ingesteld worden

Reacties

  • Als je je mail via IMAP (in plaats van POP) binnenhaalt, kun je op meerdere apparaten (computers, iPhone, iPad e.d.) in de map van verzonden mails ("Sent") kijken. Je hoeft dan geen mails naar jezelf te sturen.

    Gebruik je een IMAP mailaccount?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan een BCC naar uzelf sturen (niet CC).

    Misschien kunt eens kijken naar Mail > Voorkeuren... Regels daar kunt u experimenteren om berichten door te sturen (ik weet niet of het via dat zal lukken).
    Wat u ook kan doen: via Automator een script/structuur maken, die hier rekening mee zal houden.
  • heb beide opties geprobeerd maar krijg het automatisch doorsturen naar mijn eigen mail niet voor elkaar. Mijn vrouw gebruikt de ipad altijd maar mist dus bepaalde mails als ik ze zelf niet doorstuur via bic of cc. ze kan ze dan alleen lezen via mijn macbook.
    Evengoed bedankt voor het meedenken.
  • Beide opties? Heb je ook IMAP geprobeerd?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik denk dat we ons eerst moeten afvragen welke protocol je email gebruikt. iCloud/Hotmail/Outlook/Gmail/Yahoo zijn allemaal IMAP compatiebel aan maar er zijn nog oude mailsystemen (eigen Email systemen van een bedrijf) dat nog niet IMAP ondersteuning bied en enkel POP3 protocol omvat.
Log In of Registreer om te reageren.