iPhone leidt eigen leven?

June 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Mijn iphone 5 (ios8.3) is sinds een paar dagen een eigen leven gaan leiden en het lijkt steeds erger te worden. Dit zijn de problemen (in volgorde):
-Eerst begint het toestel random printscreens te maken terwijl ik de knoppen niet aanraak.
-Dan begint het beeldscherm te flikkeren.
-Als ik de telefoon probeer te locken reageert hij niet.
-Vervolgens 'lockt' het toestel zichzelf random en continue of blijft het beeldscherm lange tijd zwart.
-Tot slot geeft de iphone steeds de melding of ik het toestel wil uitzetten, welke ik steeds moet annuleren. Na de eerste paar keer annuleren gaan alle klachten door elkaar opspelen.
-Soms schakelt hij zichzelf uit zonder melding, en start hij ook automatisch weer op.

Ik heb het meermaals uitgezet, 'direct' uitgezet met de knoppen, etc. Soms doet hij het dan een paar uurtjes, maar dan begint het gedoe 's avonds weer.
De telefoon is nagenoeg onbruikbaar zo. Ik heb op internet gekeken maar ik zie nergens precies ditzelfde probleem gemeld staan.
Help alstublieft!!!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Om één en ander uit te sluiten:
    1) Staat er op die iPhone een jailbreak? Of heeft er ooit een jailbreak op die iPhone gestaan?
    2) Heb je ooit een backup met jailbreak restanten teruggezet?
    3) Treden deze problemen ook op als het toestel niet aan een lader aangesloten is?

    Herstel de iPhone met iTunes en zet (voorlopig) geen backup terug. Als het probleem dan nog aanwezig is mag je er van uitgaan dat het een hardware-probleem is.
  • Ik heb het toestel nooit gejailbreaked en heb het nieuw gekocht. Het maakt niet uit of ik het toestel aan de lader heb liggen of niet. Maakt dit iets uit voor de mogelijke oplossing?
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan herstel de iPhone met iTunes zoals in mijn vorig bericht beschreven.
  • Moet ik dan wel eerst een backup maken? Of is dat in dit geval geen goed idee? (Sorry, ik heb er niet zo veel verstand van)

    In ieder geval bedankt!
  • timoshatimosha    Moderator
    Een backup maken met iTunes of in iCloud is nooit een slecht idee. Eigenlijk zou je dat regelmatig moeten doen.
  • June 2015 aangepast
    Het lijkt er sterk op dat de (aan/uit-knop) en misschien ook de homeknop kortsluiting of door stofophoping op de grens van aan en uit staat.

    Probeer eens met de stofzuiger over de helft van de (aan/uit-knop) te plaatsen en aan te zetten, vervolgens een aantal keren zachtjes snel achterelkaar indrukken.

    Als dit niet helpt, niet verder knutselen maar naar de apple store brengen.
  • Hoi ll12345,

    Ik ben benieuwd of het probleem inmiddels is verholpen en wat je eraan hebt gedaan. Sinds een paar dagen heeft mijn iphone last van kuren. Exact hetzelfde zoals jij hierboven hebt beschreven.
Log In of Registreer om te reageren.