Clients Netwerk?

June 2015 aangepast in Airport en netwerken
Mijn draadloos netwerk is als volgt: Airport Extreme in open ruimte op de kast aan westzijde in huis. Airport Express in open ruimte aan oostzijde in huis en deze breidt het WiFi netwerk v/d Extreme uit. Tevens fungeert de Express als client om airplay vanaf de Mac en iOs devices door te sturen naar draadloze actieve speakers in de huiskamer dmv. een USB dongle. Wert echt als een tierelier !!
Maar nou kreeg ik het geweldige idee mijn muziekbeleving uit te breiden naar buiten in de veranda, welke aan de oostzijde tegen het huis gebouwd is. Hiervoor kocht ik een Airplay geschikte luidspreker van het zelfde merk als mijn speakers; Audio Pro Allroom Air One. Mooi spul en klinkt bijzonder……als de verbinding met het netwerk goed is……
Wat ik ook doe, de speaker blijft als client aan de Extreme hangen, terwijl deze er het verst vandaan staat ! Mijn Express staat aan dezelfde zijde als de speaker, maar krijgt niet de speaker als client……
Ik ben van mening dat als de speaker als client aan de Express hangt, de verbinding met het netwerk beter is en dus continu de muziek kan afspelen ,maar nee, hij blijft als client aan de Extreme, waardoor regelmatig de verbinding wegvalt….
Weet iemand hoe ik de speaker als vaste client v/d Express kan koppelen ?

Reacties

  • June 2015 aangepast
    Jammer dat niemand mij hier heeft kunnen helpen, maar het is me wel gelukt het op te lossen !
    Ik zet de uitleg hier zodat ik ook eens een bijdrage lever in het oplossen van issues .
    Ik heb, terwijl de speaker ontkoppelt was, een 5 GHz netwerk aangemaakt in de Extreme, naast het reguliere 2,4 GHz.
    Daarna de speaker weer aangezet en voilà: hij is nu client van de Express !! Tevens heb ik nu in huis de iMac , AppleTV , en de iPad als client van het 5 GHz netwerk van de Extreme aangemeld, waardoor de Express nu volop ruimte biedt aan de speaker en 3 iPhones….
    Ik heb nu een stabiel en snel netwerk, zonder dropouts !!!
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2015 aangepast
    Tof dat het opgelost is en bedankt voor de feedback ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.