Excessief mobiel data verbruik?

June 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Hej, Ik heb een vraag met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik die dit keer moet oplossen.
Voor mijn iPhone had ik een databundel van 1000Mb, kwam ik goed mee uit. T-Mobile kwam met een nieuwe aanbieding abonnement voor 2000MB en dan 3000Mb krijgen. Dat had ik afgesloten maar wat schets mijn verbazing dat sinsdien 3000Mb in een paar dagen is verbruikt. Gereclameerd maar zij kunnen er niets aan doen. Ze hebben twee keer extra gratis data verstrekt maar ook toen in twee, drie a 4 dagen erdoor heen en zelfs terwijl ik gewoon thuis was, geen filmpjes etc, heb bekeken. Ik had intussen ook nog verschillende functies uit gezet maar niets helpt.

Is dit een bekend probleem, is hier mogelijk een oplossing voor bekent.

Reacties

  • Dat zou inderdaad dit bekende probleem kunnen zijn: https://discussions.apple.com/message/28364776?ac_cid=tw123456#28364776 maar er zijn nog veel meer forums te vinden waar dit probleem wordt besproken.

    Sinds november 2014 heb ik dit probleem en sinds een paar weken onderzoekt de tweede en inmiddels derdelijns support van Apple bij mij het probleem. Het lijkt terug te herleiden te zijn naar een probleem met het iTunes account zelf en het lijkt geen probleem van het apparaat en lijkt los te staan van de iOS versie. Op mijn toestel is het verbruik terug te vinden onder de noemer "iTunes-accounts" onder Mobiel netwerk -> Systeem -> iTunes-accounts. Mijn access point thuis houdt ook per device bij welke services data verbruiken. Sommige nachten verbruikt mijn iPhone tot 30 GB aan downloads onder de noemer "apple.com" en dat kan dus van alles betekenen. Het kan dagen goed gaan en zo ineens verbruikt het toestel GB's aan data, over 3G maar dat kan dus ook over wifi. Dit verklaart ook waarom op die dagen de accu binnen een paar uur leeg is.

    Ik kan het stoppen door uit te loggen uit de App Store (helemaal onderaan de eerste tab). Zolang ik dat consequent doe, wordt er geen grote hoeveelheden data verbruikt.
Log In of Registreer om te reageren.