Nieuwe iOS Foto's synchroniseert niet via iTunes met iPhone en iPad

June 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb in het nieuwe ‘Foto’s’ alle gebeurtenissen omgezet naar de albums.
Naar mijn mening heb ik alles nu in orde.
Alleen het synchroniseren via iTunes met mijn iPhone en iPad lukt niet.
Bij het kiezen van waaruit ik afbeeldingen wil synchroniseren heb ik ‘Kopieer foto’s uit Foto’s.
Hij meldt dan dat er 0 afbeeldingen zijn
De optie ‘geselecteerde albums’ kan ik ook niet aanvinken.
Als ik op Foto’s klik en dan de (nieuwe) map ‘Foto’s kies dan is deze map onbereikbaar en lichtgekleurd.
Ik ben bevoegd lezen en schrijven voor de map Foto’s.
Mogelijk staat ergens nog een instelling verkeerd.
Ik begrijp dat meerder gebruikers dit probleem hebben.
Wie kan mij helpen?

Reacties

  • Marcel, Ik precies hetzelfde probleem na de omzetting van iPhoto naar Foto's.
    Ik krijg bij de iTunes synchronisatie steeds dezelfde foutmelding:
    "iTunes kan geen foto's met de de iPhone/iPad van xxxxxx synchroniseren, omdat uw Photos-bibliotheek nog niet beschikbaar is. Probeer het later nog eens.

    Heb jij wellicht al een antwoord/oplossing binnengekregen!
  • WesleyWesley    Beheerder
    Jullie maken wel of geen gebruik van iCloud-Fotobibliotheek?
  • Wesley, Ik maak in ieder geval geen gebruik van de iCloud-Fotofabriek. Alles staat op mijn iMac. Alle opgeslagen foto's in iTunes kan ik echter wel normaal afspelen via AppleTv.
  • Op mijn systeem draait nu alles weer zoals het hoort.
    Ik heb in iTunes onder het menu ARCHIEF de thuisdeling uitgezet en daarna weer opnieuw ingelogd.
    Hierna zag ik dat er achter het vakje: "kies foto's om te delen" direct het totaal aantal foto's werd aangegeven die zich in de Foto-Bibliotheek bevonden.
    Hierna een synchronisatie gedaan en voilà, de geselecteerde foto's/albums werden direct en snel gesynchroniseerd.
  • iTunes kan geen foto's met de iPhone 'iPhone van Hay' synchroniseren, omdat uw Photos-bibliotheek nog niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.

    en nu?
  • iCloud-fotobibliotheek als ik dit in mijn Iphone aanzet dan krijg ik waarschuwing dat foto's
    synchroniseren via I tunes noet wordt ondersteund als iCloudbibliotheek is ingeschakeld en dat alle foto's worden verwijderd. Ik kan die fotos niet vinden in I Tunes. Zijn ze wel in cloudbibliotheek opgeslagen?
Log In of Registreer om te reageren.