Dock switcht zomaar tussen twee monitoren

May 2015 aangepast in Hardware problemen
Hoi,

Ik heb mijn smarttv als tweede monitor aangesloten op mijn Imac 27". Dit omdat ik die heel soms gewoon daarvoor nodig heb. Ik wil het niet steeds weer afsluiten en aansluiten. Ik wil geen synchrone beeldweergave, omdat dan kan ik net zo goed geen tweede monitor hebben. Dat is alleen handig als je met beamers werkt en dergelijken.

Nu is het zo dat mijn dock meeswitcht naar de tweede monitor als ik daar klik. Geweldig natuurlijk, erg handig. Maar.... nu komt het... Vaak staat die tv ook uit en werk ik gewoon op de Imac. Dan is het probleem wel eens, daarom gaf ik ook aan dat het een 27 inch was, dat ik heel kort, even mijn muisaanwijzer kwijt ben. Gewoon omdat ik even sneller met de hand dan het oog ben. Geheel geen probleem, even bewegen en hij is weer terug. Nu heeft de muisaanwijzer natuurlijk meer ruimte, want hij vliegt soms ook door naar de tweede monitor. Nog geen probleem. Ware het niet dat het daardoor regelmatig voorkomt dat de dock meeverhuist. Zeer irritant, omdat ik de dock soms gewoon niet terugkrijg.
In principe moet je dan gewoon bewegen en/of klikken waar de dock normaal zit en voila, daar is hij weer. Maar om één of andere reden werkt dat maar bij de helft van de keren.

Nu mijn vraag, je voelt het al aankomen: Kan ik ergens een instelling veranderen, waardoor de dock niet meer meeverhuisd naar de tweede monitor, maar gewoon op de Imac blijft?

Reacties

  • Niemand? :(
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is eigelijk geen hardware probleem:

    1. Heb je software op je computer staan die iets of wat aanpast aan je Doc.
    2. Welke OSX heb je op je computer?

    Een tip dat je al kan uitvoeren is reset Systeem voorkeuren, misschien door oudere software dat dit problemen geeft:

    ~/Library/Preferences/com.apple.systempreferences.plist

    herstart hierna de computer.
  • October 2015 aangepast
    Dank je Quinten! Ik heb inmiddels osx el capitan en een imac 2011 is de machine.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Is dit probleem inmiddels opgelost?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.