iCloud met Telenet

DonDon
October 2013 aangepast in iCloud
Kan er mij iemand helpen ?

Als ik nu via mijn iPhone een mail verstuur naar iemand dan kan ik die zien bij 'verstuurd', maar die staat niet op mijn MBP.

Kan ik via iCloud die ook direct kan zien via mijn MBP ?

Wanneer ik iCloud op 'aan' zet op mijn iPhone bij Mail, dan vraagt hij om een @icloud mail aan te maken

Ik werk met Telenet op mijn MPB en iPhone en zou dit ook graag zo houden.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Via iCloud kan je in ieder geval geen berichten zien die je via een Telenet mail account verstuurd. iCloud synchroniseert alleen iCloud Mail.

    Als dat Telenet account een IMAP account is zou je de verstuurde berichten ook op andere apparaten met dat Telenet account moeten zien. Is het een POP3 account dan wordt er helaas niets gesynchroniseerd tussen de verschillende toestellen.
  • Dus als ik mijn mail wil synchen, dan 'mag' ik mijn telenet adres niet meer gebruiken en moet ik al mijn contacten op de hoogte stellen dat ik een nieuw email adres heb ?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2013 aangepast
    Als Telenet de mogelijkheid biedt om mail door te zenden naar een ander mail adres, in dit geval iCloud mail, hoef je niemand op de hoogte te stellen. Die personen kunnen verder het Telenet mail adres gebruiken. Jij gebruikt dan iCloud mail om te antwoorden en na een tijdje zien die personen vanzelf dat je een ander mail adres hebt.

    Ik heb net eens bij Telenet gekeken en het doorsturen van mail is mogelijk:
    http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-de-optie-ontvangen-e-mails-doorsturen-bij-webmail
  • Bedankt voor de reacties en de eventuele oplossing.

    Maar ik ga het niet doen, en hopen dat je ooit meerdere adressen kunt synchen via iCloud.
    Ik werk al 10 jaar met hetzelfde mail adres en wil het niet veranderen.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2013 aangepast
    OK. Meerdere mail adressen syncen met iCloud zal nooit mogelijk zijn. Succes verder.

    Trouwens Telenet ondersteund ook IMAP mail. Als je dat gebruikt kan je ook mails synchroniseren tussen de verschillende toestellen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.