Strandballen, traag, crash op MacBook Pro 13" medio 2012

April 2015 aangepast in OS X 10.10 Yosemite
Hoi,

Ik werk op een MacBook Pro 13" medio 2012. Deze is afgelopen winter gecrasht en door MyCom weer hersteld onder garantie echter is de MacBook nooit meer op zijn oude performance niveau gekomen. Vandaag het nodige verwijderd aan programma's, Safari cache geleegd, overbodige accounts verwijderd ... maar tot op heden geen betere performance. Kunnen jullie iets geks zien aan het volgende overzicht? We zijn super zuinig op de MacBook, downloaden voor zover wij weten geen gekke dingen ....

EtreCheck version: 2.1.8 (121)
Report generated 4 april 2015 23:45:58 CEST
Hardware Information: ??
MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) (Technical Specifications)
MacBook Pro - model: MacBookPro9,2
1 2.5 GHz Intel Core i5 CPU: 2-core
4 GB RAM Upgradeable
BANK 0/DIMM0
2 GB DDR3 1600 MHz ok
BANK 1/DIMM0
2 GB DDR3 1600 MHz ok
Bluetooth: Good - Handoff/Airdrop2 supported
Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n
Battery Health: Normal - Cycle count 495

Video Information: ??
Intel HD Graphics 4000
Color LCD 1280 x 800

System Software: ??
OS X 10.10.2 (14C1514) - Time since boot: 0:10:6

Disk Information: ??
APPLE HDD ST500LM012 disk0 : (500,11 GB)
EFI (disk0s1) : 210 MB
Recovery HD (disk0s3) [Recovery]: 650 MB
Macintosh HD (disk1) / : 498.88 GB (371.12 GB free)
Core Storage: disk0s2 499.25 GB Online

MATSHITADVD-R UJ-8A8

USB Information: ??
Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
Apple Computer, Inc. IR Receiver
Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad
Apple Inc. BRCM20702 Hub
Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller

Thunderbolt Information: ??
Apple Inc. thunderbolt_bus

Gatekeeper: ??
Mac App Store and identified developers

Launch Agents: ??
[loaded] com.cisco.anyconnect.gui.plist [Click for support]
[loaded] com.citrix.AuthManager_Mac.plist [Click for support]
[running] com.citrix.ReceiverHelper.plist [Click for support]
[running] com.citrix.ServiceRecords.plist [Click for support]
[loaded] com.google.keystone.agent.plist [Click for support]

Launch Daemons: ??
[loaded] com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
[running] com.cisco.anyconnect.vpnagentd.plist [Click for support]
[loaded] com.google.keystone.daemon.plist [Click for support]
[loaded] com.microsoft.office.licensing.helper.plist [Click for support]
[loaded] com.sharpcast.xfsmond.plist [Click for support]

User Launch Agents: ??
[running] com.spotify.webhelper.plist [Click for support]

User Login Items: ??
Safari Programma (/Applications/Safari.app)

Internet Plug-ins: ??
FlashPlayer-10.6: Version: 16.0.0.305 - SDK 10.6 [Click for support]
QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
Flash Player: Version: 16.0.0.305 - SDK 10.6 Outdated! Update
Default Browser: Version: 600 - SDK 10.10
o1dbrowserplugin: Version: 5.40.2.0 - SDK 10.8 [Click for support]
CitrixICAClientPlugIn: Version: 11.8.2 - SDK 10.7 [Click for support]
SharePointBrowserPlugin: Version: 14.1.3 - SDK 10.6 [Click for support]
googletalkbrowserplugin: Version: 5.40.2.0 - SDK 10.8 [Click for support]
Silverlight: Version: 5.1.20913.0 - SDK 10.6 [Click for support]

User internet Plug-ins: ??
Picasa: Version: 1.0 - SDK 10.4 [Click for support]

Safari Extensions: ??
Evernote Web Clipper

3rd Party Preference Panes: ??
Flash Player [Click for support]
FUSE for OS X (OSXFUSE) [Click for support]

Time Machine: ??
Mobile backups: OFF
Auto backup: NO - Auto backup turned off
Volumes being backed up:
Macintosh HD: Disk size: 498.88 GB Disk used: 127.76 GB
Destinations:
Data [Network]
Total size: 2.00 TB
Total number of backups: 32
Oldest backup: 2014-10-28 19:26:37 +0000
Last backup: 2015-04-04 15:19:03 +0000
Size of backup disk: Excellent
Backup size 2.00 TB > (Disk size 498.88 GB X 3)

Top Processes by CPU: ??
5% WindowServer
3% mds
2% hidd
1% Safari
0% AppleSpell

Top Processes by Memory: ??
146 MB Safari
103 MB ocspd
56 MB coreservicesd
56 MB WindowServer
52 MB mds_stores

Virtual Memory Information: ??
240 MB Free RAM
1.77 GB Active RAM
1.51 GB Inactive RAM
774 MB Wired RAM
1.10 GB Page-ins
29 KB Page-outs

Diagnostics Information: ??
Apr 4, 2015, 11:34:30 PM Self test - passed
Apr 4, 2015, 02:21:30 PM /Users/[redacted]/Library/Logs/DiagnosticReports/com.apple.WebKit.WebContent_2015-04-04-142130_[redacted].crash
Apr 3, 2015, 04:02:48 PM /Users/[redacted]/Library/Logs/DiagnosticReports/com.apple.WebKit.WebContent_2015-04-03-160248_[redacted].crash

Ik hoop dat iemand van jullie ons kan helpen / adviseren om de performance te verbeteren

Mike

Reacties

  • Er valt niet zoveel aan te merken op je EtreCheck overzicht. Je hebt nog niet de laatste Flash Player (17) geinstalleerd, maar dat is niet de oorzaak van je problemen.

    Verder weet ik niet of je die Citrix zaken nog gebruikt (inloggen op je werk?) die nu op de achtergrond draaien.

    Jouw MacBook Pro is oorspronkelijk uitgebracht met Lion (10.7). Je gebruikt inmiddels Yosemite (10.10). Mijn eigen ervaring met zowel Mavericks als Yosemite is dat deze versies meer behoefte aan geheugen nodig hebben om soepel te werken. De 4GB die je er nu in hebt zitten is aan de krappe kant. Je zou kunnen overwegen om het geheugen uit te breiden (naar 8GB of 16GB).


    http://tweakers.net/pricewatch/325625/crucial-mac-memory-ct2c8g3s160bmceu.html
    http://tweakers.net/pricewatch/321638/corsair-mac-memory-cmsa16gx3m2a1600c11.html
    http://tweakers.net/pricewatch/398272/kingston-kta-mb1600lk2-16g.html
  • Thanks voor je reactie zie inderdaad vaak voorkomende oplossing die aangedragen wordt: koop nieuw RAM. Ik ga dat sowieso overwegen.

    Kreeg ook deze tip nog:
    Als ik jou was, verwijder ik al deze bestanden:

    User Launch Agents: [running] com.spotify.webhelper.plist (verwijderen) ?
    User Login Items: Safari Programma (/Applications/Safari.app) ?

    Internet Plug-ins: (verwijderen)
    googletalkbrowserplugin: Version: 5.40.2.0 - SDK 10.8

    Launch Agents: (alles verwijderen)
    [loaded] com.cisco.anyconnect.gui.plist
    [loaded] com.citrix.AuthManager_Mac.plist
    [running] com.citrix.ReceiverHelper.plist
    [running] com.citrix.ServiceRecords.plist
    [loaded] com.google.keystone.agent.plist

    Launch Daemons: (alles verwijderen)
    [loaded] com.adobe.fpsaud.plist
    [running] com.cisco.anyconnect.vpnagentd.plist
    [loaded] com.google.keystone.daemon.plist
    [loaded] com.microsoft.office.licensing.helper.plist
    [loaded] com.sharpcast.xfsmond.plist

    User Launch Agents: (verwijderen)
    [running] com.spotify.webhelper.plist

    User Login Items: (verwijderen)
    Safari Programma (/Applications/Safari.app)
    Misschien is dat ook nog iets dat echt werkt?

    Mike
  • De persoon die mij dit stuurde reageert niet op mijn privé bericht, wellicht is er iemand die hier een antwoord op heeft? BVD!
  • Je kunt ook beter je vragen open in het forum stellen; dan zet je je kaarten op meer dan een paard. ;-)

    Antwoord op je laatste vraag: ja, alle extra drivers die je installeert naast de standaard installatie kunnen in principe aanleiding geven tot problemen. De meesten niet, die werken prima samen met OS X. De zoektocht bestaat er meestal uit om uit te vinden welke driver(combinatie) problemen geeft. In de praktijk is het nog wel eens zo dat je uiteindelijk sneller klaar bent door met een schone installatie te beginnen, en dan alleen die dingen (data en programma's) terug te zetten die je echt nodig hebt. Dat kost je een avond ploeteren maar dan heb je de volgende dag weer een werkend systeem.
  • Oké dat is het overwegen waard zeker met de nieuwe update van OS x

    tot slot, laatste vraag: kan het zijn dat de harde schijf niet meer helemaal jofel is? Zoals gezegd is de macbook gechrasht in de winter en sindsdien doet het probleem zich voor.

    bvd :)
  • Ook dat kan een mogelijke oorzaak zijn. Er zijn programma's om de toestand van je schijf te bepalen. Mocht die niet meer helemaal ok zijn, dan zou je je schijf bijvoorbeeld kunnen vervangen door een SSD.
    http://tweakers.net/pricewatch/391576/crucial-mx100-512gb.html
Log In of Registreer om te reageren.