Airdrop functioneert niet

March 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik kan geen foto via Iphone versturen naar imac (zelfde wifi, bluetooth aan, hardware ondersteunt). Ik zie het andere device niet. Omgekeerd hetzelfde. Iemand een oplossing?

Reacties

  • Had ik al gelezen
  • Kan het zijn dat je verbonden bent met hetzelfde wifi netwerk (naam), maar ander IP-adres en ziet airport dat als een ander netwerk? Gebruik een airport time capsule.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2015 aangepast
    Met een AirPort Time Capsule zou het echt moeten lukken. Kijk eens in de iPhone en Mac na welke IP-adressen er gebruikt worden. Bijvoorbeeld: 192.168.1.x voor de iPhone en 192.168.1.y voor de Mac.

    Als je onlangs een Yosemite of iOS 8 update gedaan hebt kan het ook helpen om de TC eens te herstarten. Een herstart heeft bij mij heel wat Bonjour/Discoveryd problemen opgelost.

  • ja, het zijn verschillende ip adressen. Is dat het probleem en hoe los ik het op?
  • timoshatimosha    Moderator
    Verschillende IP-adressen is geen probleem, dat is zelfs noodzakelijk. Als het maar IP-adressen in hetzelfde domein (LAN) zijn zoals bv. 192.168.1
  • Bij mij doet ie het alleen als er staat Ik mag gevonden worden door iedereen.
  • Ik heb het al ontdekt. We gebruiken beide hetzelfde apple id. Heb een andere gemaakt en het functioneert.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er hier een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.