Herinnering van mail maken?

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste allemaal,

Regelmatig komen er mails bij mij binnen die ik later nog moet beantwoorden (lijstjes, enquetes, etc)
Kan ik deze mails koppelen aan herinnering? Zoals dat bijvoorbeeld gemakkelijk en snel gaat via outlook?

Ik gebruik nu vaak het vlaggetje om deze te markeren, maar dat moet ik de postbus bij het vlaggetje controleren en de herinnering app die ik gebruik voor m'n overige zaken... Ik kan me niet voorstellen dat mac deze koppeling niet heeft, en outlook wel :)

Wie heeft tips of adviezen?

Reacties

  • Ik heb geen parate tip voor het koppelen van een notificatie aan een nog te beantwoorden mail maar dat zal vast wel op de een of andere manier mogelijk zijn.

    Ik hanteer zelf de volgende 'workflow': alle binnenkomende mail ("Inbox") verplaats ik naar een andere map dan de inbox (of ik gooi de mail weg) als ik de mail gelezen/afgehandeld heb. Mails die nog een actie van mij vergen laat ik staan in de Inbox. Zo fungeert de inbox dus in zekere zin als een soort "To Do" lijstje. :-)
    Misschien heb je hier iets aan, misschien ook niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    @Edje

    Dat zou kunnen lukken met Automator. Workflow -> Mail -> New Reminder Item. Je kan een Applescript ook gebruiken in Mail rules.
  • Misschien ben ik een beetje aan de late kant. Maak een "slimme postbus" waarin je alle nog te behandelen mailtjes bewaart. Sleep een mailtje dat in deze box staat naar een behandeldatum in de Agenda en koppel er eventueel nog een melding aan. Succes.
  • Dank voor deze tip, JosSchoemaker; ik wist niet dat dit kon!
Log In of Registreer om te reageren.