Mail "rules" maken er een potje van.

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb thuis in mijn mail op de iMac "regels "zitten, die mails in project gerichte mappen steken. Sommige daarvan maken ook een kopie en sturen die door naar de mensen die bij dat project betrokken zijn.
Ik had al ondervonden dat, indien ik een mail durf te openen op mijn iPad, de mail als gelezen op mijn iMac komt en NIET meer gesorteerd wordt. Enige oplossing was alles selecteren en "pas regels toe". Dan belanden ze alsnog in de juiste map.

Nu ondervind ik, na klachten, dat de tweede actie in die regel, het doorsturen, zelfs dan NIET uitgevoerd wordt.
Klopt dit of doe IK iets verkeerd ? Hoe los ik dit op ?

Reacties

  • February 2015 aangepast
    Die Mail regels werken lokaal op het apparaat waar je de Mail op bekijkt, in jouw geval op de iMac, in het programma Apple Mail. Het is helaas niet zo dat als je Mail regels instelt op de iMac, dat deze dan ook meteen op al je andere apparaten waar je de Mail op leest worden uitgevoerd. Dan zou de (remote) Mail server daar faciliteiten voor moeten bieden.
  • Dat vraag ik ook niet...Ik wil alleen als ik de emails in de inbox op de iMac selecteer dat hij de regels uitvoert bij het bevel "pas regels toe".

    Dat doet hij echter slechts gedeeltelijk, wel het verplaatsen , maar NIET het doorsturen, dat lijkt mij een bug..
  • Bugs kun je melden bij Apple: http://www.apple.com/feedback/
Log In of Registreer om te reageren.