Problemen met mail omzetten van POP3 naar IMAP

February 2015 aangepast in OS X 10.9 of eerder
Er zijn door de provider wijzigingen met mail veranderd waardoor ik problemen met het binnenkomen van mail heb op mijn MacBook air. Uitgaande mail gaat wel goed. Nu werd ik geadviseerd om mijn mailaccount waarin POP3 staat te verwijderen en opnieuw het account aanmaken en dan met IMAP. Het weggooien van een account pas ik voor want dan zijn ook al mijn bijbehorende emails verdwenen. Ik kan wel een back-up maken maar moet dan alles weer terugzetten en daar heb ik geen zin in. Ik heb nu een zelfde tweede account aangemaakt met dezelfde instellingen maar alleen IMAP gebruikt. Nu krijg ik via dat account wel mail binnen, maar er gebeuren wel rare dingen op de mailserver van de hosting. Het gevaren driehoekje bij het andere account met POP3 blijft. VRAAG: Kan ik nu het andere account wel verwijderen zonder dat er mail verdwijnt of nog steeds niet omdat dit aan het POP3-account vastzit? Of is er een mogelijkheid om bij het POP3 account de wijziging naar IMAP door te voeren?
Ik hoop dat het duidelijk is en dat ik niet een te domme vraag stel.
Log In of Registreer om te reageren.