Mail Archive & IMAP
Ik heb op mijn iMac een aantal IMAP mail accounts geïnstalleerd.
Dit betekent, dat als ik een mailtje van van een vandeze accounts verwijder, dat zelfde mailtje dan ook op de webserver van mijn mailprovider wordt verwijderd.
En omgekeerd, als ik een mailtje verwijder op de webserver, dan verdwijnt dat mailtje ook uit Mail op mijn iMac.
Maar, wat gebeurt er als ik een mailtje gearchiveerd hebt (het staat dan in de map Archief in Mail) ?
Blijven deze mailtjes in het Archief bewaard, ook als ik ze verwijder van de webserver ?
Dit betekent, dat als ik een mailtje van van een vandeze accounts verwijder, dat zelfde mailtje dan ook op de webserver van mijn mailprovider wordt verwijderd.
En omgekeerd, als ik een mailtje verwijder op de webserver, dan verdwijnt dat mailtje ook uit Mail op mijn iMac.
Maar, wat gebeurt er als ik een mailtje gearchiveerd hebt (het staat dan in de map Archief in Mail) ?
Blijven deze mailtjes in het Archief bewaard, ook als ik ze verwijder van de webserver ?
Reacties
Ik heb ook mailboxen "op mijn mac" gedefinieerd, want in een archief steekt geen structuur. Wanneer ik mail uit IMAP naar mailbox op mijn mac sleep, wordt die dan gewist op de server van IMAP ?
En, dat je ze daarna zonder gevaar van de webserver van de provider kunt verwijderen ?
Hoe maak je een dergelijke mailbox aan ?
PS:
Ik heb intussen gemerkt, dat mailtjes in het Archief ook worden gesynchroniseerd met de webserver (daar verschijnt automatisch een Archief folder).
Dat begrijp je inderdaad goed. Zie de bijlagen hoe je een nieuwe Mailbox "On my Mac" aanmaakt:
Er staat:
"Ik heb ook mailboxen "op mijn mac" gedefinieerd, want in een archief steekt geen structuur. Wanneer ik mail uit IMAP naar mailbox op mijn mac sleep, wordt die dan gewist op de server van IMAP ?"
Is er een mogelijkheid om mails te kopiëren (dus niet verplaatsen) naar een map "on my mac" zodat ze nog op de server blijven staan en ook nog in de iPad/iPhone zichtbaar blijven?