Ouderlijk toezicht instellingen?

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
hallo,

ik heb net een account aangemaakt op de imac voor de kinderen.
het enige wat ze kunnen doen is naar youtube surfen.

maar de muis beweegt zeer traag, en de scroller staat ook nog inverted zoals je je mac nieuw koopt.
ik vind nergens waar ik dat op de kindjes account kan wijzigen, kan enkel wijzigen op de beheerder account

Reacties

  • Dag rai,

    Het artikel bevat geen oplossing voor mijn probleem.

    Ondertussen heb ik het muis probleem kunnen oplossen, op een niet logische manier, maar zijn er andere bijgekomen.

    Wat ik NIET kan instellen op de kindjes account:
    Bij openen safari wil ik top sites, en niet favorieten.
    Of
    De start pagina in safari moet Google of YouTube zijn, en niet apple.com, kan niet wijzigen.

    Ik merk ook wat bugs in de 10.10.2, maar dat kunnen jullie niets aan doen ☺
    Apple heeft duidelijk nog wat werk kinder ziektes eruit te halen.

    Het betreft bij het configureren van ouderlijk toezicht, waar je kunt aan en af vinken welke programma's er kunnen gebruikt worden, ik vink alleen safari aan een al de rest af. Sluit het slotje, exit systeem voorkeuren. Log uit, log in, open ouderlijk toezicht en dan zie ik dat alles terug aangevinkt staat, vals alarm weliswaar want enkel safari kan gebruikt worden. Met toch is het een bug.

  • Je kunt Safari openen -> ga naar voorkeuren -> Algemeen ->Startpagina, hier kun je de website in zetten die je standaard wilt openen.
  • Dat is het net, het veld is grijs en de URL kan niet gewijzigd worden. Alsook de optie om favorieten of top sites te tonen,is enkel favorieten beschikbaar
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Off topic en beledigende berichten verwijderd.
Log In of Registreer om te reageren.