Bijlage in Mail selecteren selecteert geen bestand maar map.

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hoi,

Ik heb weleens vanuit programma mail een probleem met bijlage toevoegen, sommige dingen staan in map waar je eerst erin moet en dan pas bijlage selecteren. Wat de mail programma doet, pakt hele map. Dit is wel heel vervelend! Hoe valt dit te oplossen?

Ik wist niet zo precies hoe ik als titel moest noemen.

Hopelijk heb ik voldoende kunnen uitleggen.

Met vriendelijke groet,
Anja v. Steenbrugge

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als ik op de paperclip in de Mail applicatie klik kan ik om het even welke folder kiezen. Die folder kan ik dan openen en de gewenste bestanden selecteren. Ook binnen een folder kan ik een andere folder selecteren. Dus, net zoals in Finder.

  • Ik heb via je "prive bericht" een link film youtube gedeeld. Daar laat ik zien ik met klikken steeds "map/folder" als bijlage en geen bestand.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik kan geen Youtube filmpjes kijken omdat ik geen Flash Player geïnstalleerd heb op mijn Macs.
  • Ai das vervelend uhmm
  • Heb andere link naar je gestuurd zie bericht.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Voor zover ik in dat avi filmpje kan zien klik je niet dubbel op die folder. Zet Mail eens in View -> as List. Als ik Mail in Cover Flow zet opent een folder ook niet.
  • http://anjavzi145.145.axc.nl/mailklik.png

    Zie hier die ik nu ook zie. ik selecteer map kies bestand.
    Ik kan geen ander manier om eerst in map te komen om bestand te selecteren.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Zet Mail in List en niet in Cover Flow. Zie bijlage:
    Als ik Mail in Cover Flow zet opent een folder ook niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dit is duidelijk een bug in Mail. Ik ben een bug report aan het maken voor Apple Engineering (Apple Bug Reporter). Mag ik jouw filmpje meesturen als documentatie?
  • February 2015 aangepast
    prima ik geef toestemming, breng je mij op gehoogde?
  • timoshatimosha    Moderator
    Hartelijk dank. Ik gebruik nu OS X 10.10.3 DP1 en dien die bug in al zijnde aanwezig in 10.10.2 en 10.10.3. Ik houd je op de hoogte. Gebruik voorlopig de manier die ik eerder beschreven heb (List mode en geen Cover Flow).
  • Ik ga zo kijken naar jou optie instelling.

    Momenteel draai ik op 10.10.02.
  • Jou optie, is zelfde probleem.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb op de MacBook Pro en iMac van moeder de vrouw het probleem gereproduceerd. Beide computers draaien op OS X 10.10.2.

    In Cover Flow werkt het niet. In List werkt het wel, zoals ik eerder al aangaf. Als er op jouw Mac niet iets anders vernaggeld is zou het in List mode moeten werken. Probeer eens met Disk Utility de schijfpermissies te herstellen.
  • Ik zal komende dagen snel naar kijken.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Bij mij nu ook in Cover Flow. Op het pijltje klikken en dan opent de folder. Heb het bug report laten sluiten. Maar het blijft raar dat een folder in List View wel opent met een dubbelklik en in Cover Flow niet.
  • Heb net even uitgeprobeerd, tot nu toe doet hij het wel zonder iets voor gedaan te hebben. Maar hou het wel in de gaten.
Log In of Registreer om te reageren.