User Launch Agents locatie?

January 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb EtreCheck laten lopen en vind in "User Launch Agents" 6 invalid Launch Agents die ik wil verwijderen. Waar zitten die dingen verstopt? In LaunchDaemons en LaunchAgents heb ik de foute rommel wel kunnen verwijderen. Ik kan geen "User Launch Agents" map vinden. Ook niet door Finder te starten met de "OptionKey" ingedrukt. Zelfs als ik dit doe en dan via computer ga, zijn alle mappen open in Finder (dit duurt wel een hele tijd) en is er nog geen spoor van de "User Launch Agents" map.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    System Launch Daemons/Agents staan in de system library:
    Macintosh HD/Library/

    User Launch Agents staan in de user library:
    Macintosh HD/Users/gebruiker/Library/
  • Ik was uw antwoord, dat ik voordien al gelezen had, nog eens aan het bekijken tot het mij opviel dat het Engels is (behalve gebruiker). Ik zet dus mijn systeem in het Engels en zie tot mijn verbazing nu wel Library bij User. Ondertussen vond ik in een ander forum, via terminal "chflags nohidden ~/Library/" ingeven. Dat gedaan en alle invalid LaunchAgents naar de prullenmand verwezen. Dan mijn systeem terug in het Nederlands gezet. Nu blijft Gebruikers/gebruiker/Bibliotheek steeds zichtbaar. Met dank aan dit forum probleem opgelost!
  • timoshatimosha    Moderator
    Ja, hier zijn alle besturingssystemen in het Engels ingesteld. "Bibliotheek" is niet meer dan een vertaling die boven op "Library" zit. Tof dat het opgelost is. ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.