Problemen bij opstarten iMac

December 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

Ik heb een iMac uit 2008 met Mac OS Yosemite. Gisteren werkte hij nog perfect, maar nu ik hem heb aangezet start hij niet meer volledig op.
Hiermee bedoel ik dat ik wel geluid krijg, de iMac naar het Apple logo gaat en naar de laad 'balk' en daar rond de 30/40% stopt. Dan sluit de iMac af.

Nu heb ik al geprobeerd om in de Single User-mode (Command + S) de volgende opdracht uit te laten voeren: "fsck -fy". Dan kreeg ik als foutmelding "Invalid key length (4, 44477) The volume Macintosh HD could not be verified completely."

Ook heb ik geprobeerd om de Recovery HD te bereiken via Command + R. Hier ben ik naar Disk Utility gegaan om Macintosh HD te controleren en te repareren. Bij het controleren kreeg ik dit als foutmelding: "Invalid key length. The volume Macintosh HD could not be verified completely. File System check exit code is 8. Error: This disk needs to be repaired. Click Repair Disk".
Okay, dus wilde ik de disk repareren. Echter kreeg ik daar ook een foutmelding: "Error: Disk Utility can't repair the disk".

Wat moet ik nu doen zodat mijn iMac weer werkt?

MVG

Reacties

  • Heb hetzelfde probleem.
    Onlangs nieuwe HD geinstalleerd met een schone installatie van Yosemite.
    Hij heeft een week netjes gedraaid, zonder enige problemen.

    Gister de computer uit gezet en bij het opnieuw opstarten bleef hij rond de 30-40% hangen.
    Diverse opstart mogelijkheden geprobeerd en ook via een recovery disk.

    Iemand tips?

    Met vriendelijke groet,
    Stefan
Log In of Registreer om te reageren.