Lastig mail SMTP probleem met iPhone 5C
Beste mensen,
Mijn dochter heeft: iPhone 5C iOS 8 / een HetNet-mailadres / de provider voor wifi thuis is TelFort / GSM-abonnement van Telfort / een probleem met het versturen van mail buiten haar woning (relay-melding)
Mijn dochter wil: buiten haar huis kunnen mailen met haar HetNet mailaccount / het liefst met IMAP werken.
Vragen:
Kan wat zij wil?
Zo ja, wat zijn dan precies haar instellingen op haar iPhone?
Hopelijk kan iemand haar helpen, want ze blijft maar proberen maar het komt maar niet voor elkaar.
Alvast grote dank namens haar!
Mijn dochter heeft: iPhone 5C iOS 8 / een HetNet-mailadres / de provider voor wifi thuis is TelFort / GSM-abonnement van Telfort / een probleem met het versturen van mail buiten haar woning (relay-melding)
Mijn dochter wil: buiten haar huis kunnen mailen met haar HetNet mailaccount / het liefst met IMAP werken.
Vragen:
Kan wat zij wil?
Zo ja, wat zijn dan precies haar instellingen op haar iPhone?
Hopelijk kan iemand haar helpen, want ze blijft maar proberen maar het komt maar niet voor elkaar.
Alvast grote dank namens haar!
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Jouw dochter zal dus een alternatieve SMTP server moeten gebruiken. Welke dat is in Nederland weet ik helaas niet. Ik gebruik zelf iCloud Mail en de iCloud SMTP server werkt op alle netwerken in binnen- en buitenland.
uit: smtp.kpnmail.nl
Zie verder de uitgebreide instructie bij Telfort.
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm#/apple/iphone-5c-model-a1507-met-ios-8/e-mail/choice_usecase/handmatig-instellen/kpn-planet-hetnet-imap-geadviseerd/11
Tom
Maar heb je de Telfort instructies al geprobeerd?
De uitgaande mail gaat nu via de iCloud server. Dit is al een stap in de goede richting: het lukt -met verbinding met een WiFi netwerk- om emails met iPhone 5c te versturen.
Echter, zonder verbinding met een WiFi netwerk komt de volgende melding:
"Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzenderadres (...) niet"
Weet iemand hier misschien ook nog een oplossing voor?
Veel dank alvast!
Gezien ik ook al een tijdje aan het klooien ben, hier mijn beleving...
Ik ben uiteindelijk van IMAP-account af gegaan en een POP-account aangemaakt.
De gebruikelijke instellingen uiteraard en daarbij
Server inkomend pop3.telfort.nl
Server uitgaand smtp.kpnmail.nl SSL staat uit serverpoort 25
Geavanceerd SSL wederom uit en poort 110
Bij mij werkt het tot op heden, hopende dat er hier mensen zijn die wat aan deze info hebben.
Groetjes van Perry