iCloud Drive offline met meerdere Macs

November 2014 aangepast in iCloud
Ik ben met mijn Mac en MacBook zojuist over naar Yosemite en wil eigenlijk alle bestanden van de Mac en MB standaard in de iCloudDrive gaan opslaan.

Nu is me duidelijk dat alle bestanden offline op de betreffende ‘machine’ blijven staan en dat die bestanden dus ook de nodige opslagruimte innemen. Geen probleem, MAAR….. Ik zie in de iCloudDive (in Finder) op mijn Mac dat nu ook de aangemaakte map met bestanden van MacBook hierin zitten.

Deze MacBook bestanden op mijn Mac nemen nu eigenlijk ongewenste opslagruimte in beslag. Eigenlijk wil ik dus dat bestanden van de Mac of MacBook alleen in de betreffende machine offline in de iCloudDrive bewaard worden en dus niet ook nog in de andere machine.

Misschien dat ik iets over het hoofd zien, maar is het mogelijk om dat ergens in te stellen.

Alvast dank voor de oplossing…….

Reacties

  • Als je een bestand vanuit een Finder venster naar de iCloud Drive sleept dan verdwijnt het toch van je Mac.
    Als je wilt dat het ook op je machine blijft dan dupliceer ik dit eerst.
  • De bestanden staan lokaal in ~/Library/Mobile Documents/ zodat je er offline ook mee kunt werken. Het ziet er inderdaad naar uit dat alle bestanden die je in iCloud opslaat op alle apparaten komen te staan.

    Bij dropbox is het zo dat alle bestanden die je daarin zet staan ook op alle apparaten komen te staan. Bij Onedrive kun je via de web interface bestanden uploaden naar de Cloud. Ik heb daar zo'n 30GB aan foto's staan en die worden gelukkig niet gecashed op mijn MacBook Air.
  • @JMR Dank voor de reactie.

    Als je een bestand vanuit Finder naar de iCloudDrive sleept dan verdwijnt het betreffende bestand niet van de Mac. iCloudDrive is gewoon een offline locatie op de Mac waar je bestanden kunt opslaan en die vervolgens dan ook online EXTRA worden opgeslagen.

    Waar ik alleen tegen aanloop, is dat als ik op een van mijn Macs bestanden in de iCloudDrive opsla, deze vervolgens ook in de iCloudDrive van de andere Macs worden bewaard en daardoor ongewenste opslagruimte inneemt.

    Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit met een instelling zou kunnen tegengaan.

    Wie het weet mag het zeggen.......
  • @Kor Dank voor de reactie.

    Het ziet er inderdaad naar uit dat alle bestanden die je in iCloud opslaat op alle apparaten komen te staan......

    Er zou toch een manier moeten zijn om dit anders in te kunnen stellen.

    Heb hiervoor zelf gebruik gemaakt van LiveDrive maar na een update van hun kant zijn, behoudens mijn Backup, alle originele bestanden verloren gegaan. Niet betrouwbaar en mijn inziens te gecompliceerd met alles instellingen etc.....
  • Bedankt voor de toelichting François, ik had me bij iCloud Drive een rechtstreekse lijn voorgesteld met de Apple Cloudservers, en wel specifiek om ruimte op je toestellen te besparen.
    Gr. JM
Log In of Registreer om te reageren.