Wi-Fi verbinding traag na update iOS 8.1

November 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Slechte Wifi in iOS 8.1 Heeft iemand een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Graag wat meer informatie aub. Wat is een "slechte Wifi"?
  • Vaak heel traag, en lang wachten, heb van alles geprobeerd netwerkherstel maar niets helpt op iOS 7.1.2 had ik er geen last van
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2014 aangepast
    Als je die update naar iOS 8.1 OTA (over Wi-Fi) gedaan hebt dan doe het volgende:

    1) Synchroniseer het toestel met iTunes. Er wordt dan ook een backup gemaakt;
    2) Herstel het toestel met iTunes;
    3) Kies na het herstel om de backup uit punt 1) terug te zetten;
  • Had ik ook al gedaan, maar helpt ook niet. Ook herstel netwerk gedaan helpt ook niet.
  • Hoi Wally, gedaan maar helaas probleem niet opgelost WiFi blijft veel haperen soms wel goed maar meestal duurt het heel lang.
    Helaas
  • Ook ik heb na de updates 8.1 en 8.2 problemen met de wifi verbinding. Valt soms helemaal weg en dat gebeurd me verschillende keren per dag. Heb alle oplossingen van Apple al geprobeerd maar geen verbetering. Toen ik IOS 7.0 nog had had ik nooit deze problemen
  • Ik heb de zelfde problemen ik noem het een spook wifi :-) Soms connect i-Phone helemaal niet en dan opeens geen enkel probleem.
    Dacht eerst dat de wifi van het toestel defect was maar dat was niet het geval
    heb alles al geprobeerd netwerkherstel , vergeet deze verbinding het probleem is ontstaan bij de update 8,1
  • Ik heb het probleem gevonden In mijn netwerk is een tweede router als accespoint opgenomen Het bleek dat deze de boel verstoorde na een reset van deze router was het probleem verdwenen
  • We hebben op onze ipad 3 64gb wifi hetzelfde probleem. Met IO7 perfecte ontvangst door het hele huis. Na een update tot 8.1.1 moeten we ongeveer tegen de router aan gaan zitten in de kelder om er uberhaupt nog wat mee te kunnen op internet. Bij de Apple store konden ze er niets aan doen... Lekker dus, ben ineens niet meer zo'n Apple fan!
  • Ik heb hetzelfde probleem.
    Ik heb 8.1.2; ik kan niet op internet komen, als ik aan het twitteren ben zie ik geen foto's en afbeeldingen, de NOS Teletekst werkt niet.
    De e-mail functioneert wel: kan berichten ontvangen en verzenden.
    Op mijn smartphone (samsung: Android) gaat het wel goed.
    Ook als ik dicht bij de modem zit is er geen verbetering.
    De Ipad vind ook geen nieuwe update.
  • Ga bij instellingen naar wifi
    selecteer je netwerk
    bovenaan " vergeet dit netwerk"
    sluit je ipad - iphone VOLLEDIG af en start opnieuw op
    ga terug naar instellingen en selecteer je netwerk
    geef je code in
    zo heb ik het bij iemand opgelost en het werkte prima.
  • Wat bij mij hielp als sommige apps geen, of een trage internetverbinding hadden was: ga naar instellingen, Wi-Fi, kies de blauwe 'i' naast uw normale verbinding, dan met DHCP aangevinkt "Vernieuw lease" kiezen. Werkte goed op ipad3 en iphone6.
Log In of Registreer om te reageren.