iPhone 3GS weer aan de praat krijgen

October 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Hallo allemaal,

Ik heb hier een oude iPhone 3gs die ik als reserve telefoon gebruik. Eerst deed deze het prima, maar op een gegeven moment ging hij steeds opnieuw opstarten. Ik heb hem in dfu mode gezet, en nu herkent itunes hem ook. Nu is mijn probleem dat ik hem niet kan herstellen. Itunes geeft aan bezig te zijn met herstellen, en het balkje op de iPhone is helemaal vol, en dan geeft iTunes een foutmelding 1 weer.

Ik heb ook geprobeerd een los ipsw bestand te downloaden, en hiermee te herstellen, zonder succes. Ook heb ik de hostfile van mijn mac aangepast, ik heb er een ander ip adres bij gezet, met gs.apple.com erachter. Nu geeft hij de foutmelding this device isn't eligable with the requested build. Nu kwam ik op google tegen dat je om dit op te lossen shsh blobs nodig hebt, maar hier had ik nooit van gehoord, dit apparaat is ook nooit gejailbraked. Hoe kan ik dit ding nu weer aan de praat krijgen? Ik gebruik mac osx 10.10 met itunes 12.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    1) Als je in het hosts bestand gs.appl.com gaat omleiden naar een ander IP-adres (meestal is dat naar Cydia) dan krijg je de fout "this device isn't eligable with the requested build". De Apple servers worden immers niet gevonden;

    2) SHSH hashes kan je alleen maar gebruiken als je die hebt opgeslagen op een ogenblik dat de specifieke firmware nog door Apple werd ondertekend. Voor een iPhone 3GS heb je ook geen SHSH hashes nodig. Die iPhone kan je met iTunes herstellen naar de laatste firmware zijnde iOS 6.1.3;

    3) iTunes fout 1 of -1 kan wijzen op een probleem tijdens het flashen van de modem firmware. Op een iPhone 3GS kan dat gebeuren als het ding met een jailbreak en bv. Ultrasn0w SIM-lockvrij gemaakt werd;

    Verwijder in het hosts bestand alle lijnen die naar Apple verwijzen. Dat doe je met het Terminal commando:

    sudo nano /etc/hosts

    Herstart de Mac. Zet het ding in DFU mode (zwart scherm) en probeer te herstellen met iTunes. Laat iTunes zelf het ipsw bestand downloaden en gebruik geen ipsw bestanden die je ergens van het Internet geplukt hebt.
  • Bedankt voor de reactie,

    Ik heb itunes al zelf laten updaten vanuit dfu modus, en de iPhone is niet simlock vrij gemaakt oid. Dus wat kan ik dan nog proberen of is het niet meer mogelijk deze iPhone te herstellen?
  • ik heb nu trouwens de omleiding voor gs.apple.com verwijderd.
Log In of Registreer om te reageren.