Na install Yosemite op iMac komen programma's op in andere talen

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Nadat ik Yosemite had geïnstalleerd op mijn iMac 27" komen bepaalde programma's als ik die start op in andere talen, b.v. Duits, Frans. Omniweb komt in het Duits op, Aperture in het Engels, FotoMagico in het Frans alsook Clean My Mac.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik wordt er helemaal gek van.... Geprobeerd om de programma's opnieuw te installeren maar dit helpt niet. Ook opnieuw downloaden bij de fabrikant biedt geen oplossing en komen de programma's steeds in de verkeerde taal op. Graag hulp in deze!

Reacties

  • Arjen,
    Kijk even onder systeemvoorkeuren en dan Taal en Regio ?
  • Theo, ja dat heb ik gedaan. Ik heb daar een aantal talen staan (5) waarvan NL bovenaan staat dus dat lijkt mij goed! Hoe moet ik je opmerking inschatten.
  • Arjen,

    Ik had hetzelfde probleem, maar na het bekijken en weghalen van niet gewenste talen uit Taal en Regio waar plotseling bv portugees in stond was het probleem opgelost
  • Probeer je overigens verre te houden van programma's als Clean My Mac. Die veroorzaken nog wel eens meer problemen dan ze oplossen.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2014 aangepast
    @Pieterr

    Mag ik daar aan toevoegen dat men zich ook ver dient te houden van programma's die niet uit de Mac App Store of van de ontwikkelaars komen. Uit die programma's worden soms xx.lproj resources verwijderd (dan zijn de torrents iets kleiner).

    CleanMyMac kan die resources ook verwijderen als men niet goed oplet.
  • Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Het ligt i.d.d. aan de taalinstellingen in de systeem voorkeuren. Hier heb ik Engels als eerste taal ingesteld en toen opnieuw opgestart. Daarna was het probleem verdwenen. Toen NL weer als eerste taal ingesteld en weer opnieuw opgestart en alles was daarna OK! Toch wel een beetje vreemd eigenlijk, of zijn dit de aanloop problemen van Yosemite!
    Bij de installatie op mijn MBA was dit helemaal geen issue....
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2014 aangepast
    Goed om te horen dat het opgelost is. ;-) En bedankt voor de feedback.
Log In of Registreer om te reageren.